Re: Binnenste knieband

#12
Goedemiddag,
Ik heb vorig jaar november tijdens een voetbal wedstrijd een val gemaakt waarbij mijn knie naar binnen draaide en mijn voet naar buiten (een soort ski val). Het is nu inmiddels dus al 8 maanden geleden. Ik kan weer veel dingen doen zoals hardlopen en benen trainen. Het vervelende is dat ik nog steeds niet kan schieten met voetballen, dit is natuurlijk niet handig. Ik heb al meerder fysio behandelingen gehad en zelfs een mri scan, nergens is iets geks te vinden. Wat kan ik doen om weer lekker te gaan voetballen?

Mvg Joni

Re: Binnenste knieband

#13
Hoi Joni,

Wat vervelend dat het schieten nog steeds niet lukt. Wanneer is de MRI-scan gemaakt? Is er 8 maanden geleden een diagnose gesteld? En wat vind de fysiotherapeut van de status van jou binnenste knieband?
Vindt jou fysiotherapeut dat er teveel speling op de binnenste knieband zit? Of is het vooral pijn?

Re: Binnenste knieband

#14
De scan is gemaakt op 30juni, de fysio gaf aan dat er wel iets meer speling op zat maar niets om me zorgen over te maken. Het is voornamelijk pijn en het apparte er aan is dat ik niet precies kan aanwijzen waar (binnenkant van de knie) het precies in de knie zit. Ik moet nu 4 augustus terug naar het ziekenhuis, er wordt dan iets gedaan met naalden omdat ze denken dat er een zenuw bekneld zit. Hoop dat dit werkt.

Re: Binnenste knieband

#15
Hoi Joni,

Is er 8 maanden geleden ook naar jou binnenste knieband gekeken? Speling op je knieband gaat namelijk niet verbeteren en zal klachten blijven geven. Wanneer er echt speling is ontstaan moet dit in de eerste week na het ongeluk/ blessure direct goed behandeld worden.

Het is dus handig en noodzakelijk om te weten wat de status van jou speling is op jou binnenste knieband. Hopelijk valt het mee met de speling en ligt het inderdaad aan een beknelde zenuw of nog aan iets anders.

Succes!

Re: Binnenste knieband

#16
Hallo,
3 weken geleden heb ik tijdens een onverwacht sprintje mijn binnenste knieband gescheurd.
De fysio heeft dit bevestigd met een echo.
Wat ik het vervelendste vind is dat ik ontzettend veel pijn blijf ervaren zodra ik ' s nachts op mijn zij wil gaan liggen. Het is een scherpe stekende pijn waar ik inmiddels een beetje moedeloos van wordt omdat ik een zijslaper ben. Ik heb al van alles geprobeerd, zelfs een orthopedisch kniekussen aangeschaft. Overdag gaat het al iets beter & ik doe trouw mijn oefeningen & draag ik een elastische brace
Maar ik ben benieuwd of er nog iets is wat ik zou kunnen doen of wanneer ik ongeveer kan verwachten dat ik weer op mijn zij zou kunnen slapen