SI dysfunctie oefeningen

#1
Vóor corona zijn er bij mij problemen dmv een scan gevonden in mijn SI gewricht. Ik heb een cortisone spuit gekregen en nu wilde ze thermolaesie gaan uitvoeren rondom het gewricht. Hier moet ik nog op wachten ivm corona. Ondertussen gaat het met de dag slechter en doet vrijwel alles wat ik doe, zelfs liggen, veel pijn.
Ik heb geen contact kunnen krijgen met mijn fysio.
Is er iemand bekend met goede oefeningen voor dit gewricht? De pijn loopt tot in mijn (linker)enkel.
Benamingen van oefeningen en video's zouden ontzettend fijn zijn.

En een andere vraag, hoe belastend is skeeleren/rollerskaten voor dit gewricht? Dit is misschien een lastige. Lopen doet veel pijn maar ik probeer toch in beweging te blijven. Ik heb geen fiets maar ik wil ook niet mijn rug verder verpesten. Zou skeeleren/rollerskaten schadelijk kunnen zijn?

Re: SI dysfunctie oefeningen

#2
Hoi Lindy,

Wat vervelend van jou pijn. Had je van jou fysiotherapeut nog geen oefeningen gehad? Er zijn namelijk heel veel oefeningen en de vraag welke voor jou geschikt zijn. Ik zal skeeleren wel afraden, maar begrijp je punt dat je in beweging wilt blijven. Zwemmen is nu ook geen optie, of je moet toevallig een wetsuit hebben.

https://www.hierhebikpijn.nl/oefeningen/si-gewricht Dit is 12 weeks oefenprogramma. Ik weet niet hoe lang jij moet wachten op je behandeling, anders is dit misschien een optie. Al zal het programma aan de zware kant zijn. Bij dit programma krijg je wel online begeleiding, dus het kan altijd aangepast worden op jou niveau.

Google op mobiliserende oefeningen SI en je hebt een aantal goede oefeningen voor het SI gewricht.

Succes!