Re: Heupklachten

#3
Is ook niet zo duidelijk: liggend op de grond met gebogen knieën, één voet onder de bank en dan naar zit. Lukt nu 40 keer. Daarnaast ook liggend op de grond en de benen gestrekt naar boven 45 graden en dan terug bijna tot aan de grond.
Ik denk dat het hier aan ligt. Realiseer ik mij. Voor de rest doe ik veel aan sport. De laatste tijd trouwens niet.

Re: Heupklachten

#4
Hoi Philip,

Het kan hier zeker aan liggen. Deze buikspieroefeningen kun je namelijk heel snel compenseren vanuit de korte heupspieren. En die zijn vaak veel sterker dan je buikspieren. Waardoor je en je buikspieren niet zo goed traint en juist je heupspieren aan de voorkant wel traint, en dat is voor jou misschien minder handig.

Probeer in ieder geval je voeten niet vast onder een bank te zetten, dan moeten je buikspieren wel werken en doe je korte heupspieren eigenlijk niks meer.
Maar de plank oefening is eigenlijk nog veel beter. Of vanuit zit juist achterover laten zakken i.p.v. vanuit ruglig met gebogen knieën omhoog komen.

Dus ik zal even geen buikspieroefeningen doen (alleen de plank) en als de klachten wat minder zijn, andere buikspier oefeningen gaan doen.

Succes!