Re: piriformis syndroom

Ernstig ongeval gehad, daardoor ondermeer 2 operaties aan mijn heup gehad, revalidatie liep naar het einde en nu heb ik volgens de fysio piriformis . uitstralende pijn vanuit mijn bil. Kan de drukpunten heel duidelijk opzoeken met massage. 3x dry needling gedaan en dat gaf een aantal dagen verlichting. Heb op dit moment veel pijn. Niet slapen, nagenoeg niet kunnen lopen. In verband met andere pijn in mijn arm gebruik ik naproxen en oxycodon. Maak me zorgen dat ondanks de redelijk zware medicatie ik nog steeds pijn heb. In verband met corona kan ik niet naar de fysio, neem nu al 4 dagen absolute rust, maar het trekt niet weg.

Hoi Jan,

Wat vervelend. Als dry-needling werkt wil het zeggen dat het verlichting geeft om de spier te ontspannen. Dit kan door drukpuntmassage (tennisbal/ triggerpointbal) of via rekoefeningen. Heb je deze al een keer gehad voor de piriformis?
Door jou heupoperaties zijn de spieren rondom je heup uit balans. De ene spier werkt vermoedelijk harder dan een andere spier. Hierdoor ontstaat overbelasting en pijnpunten. Deze balans moet weer een keer getraind worden, maar voor nu in de corona tijd eerst de pijn wat verlichten. Probeer wat rekoefeningen en de drukpunten behandelen met massage.

Succes!

Bedankt voor je antwoord,

Massage met stretch bal, en rek oefeningen doe ik al vanaf het begin en vooral met de bal gaf altijd even verlichting. Ben nu op het punt dat massage veels te pijnlijk is. Advies van mijn fysio was om deze week de oefeningen niet meer te doen, en als de pijn weg is het rustig op te pakken. Het probleem is ook ontstaan zoals jij het omschrijft. Ik schrik er zelf alleen van hoeveel pijn ik er van heb ondanks de medicatie.