Meniscus

#1
Hallo.

8 weken geleden heb ik na het volleyballen last van mijn meniscus gekregen. Ik ben daarna ook naar de huisarts geweest om hem er naar te laten krijgen. Zijn bevindingen waren dat mijn meniscus geïrriteerd is. Ik heb daarna rustig aangedaan en heb 2 week diclofenac gehad om de pijn te onderdrukken. Hierna had ik nog steeds pijn en rustig aangedaan. Nu heb ik weer heel veel last gekregen & heb ik de huisarts gebeld maar die zijn op dit moment dicht. Nu heb ik voor 2 week weer diclofenac gekregen.
Mijn klachten zijn; last aan de binnenkant van mijn knieschijf, stijfheid, soms knapt die van het ‘slot’ als ik mijn been strek, hij word regelmatig rood en voet warm aan.

Kan iemand mij helpen en mij vertellen wat dit kan zijn en hoe ik van de pijn afkan komen?

Re: Meniscus

#2
Hoi,

Wat vervelend van jou knieklachten. Lastig om advies te geven, daar heb ik toch wat meer informatie voor nodig.
Wordt jou knie ook dik? Is het mogelijk om te fietsen? Toen je 6 weken geleden last kreeg is jou knie toen ook dik geworden of alleen pijnlijk?

Ik hoor het graag

Re: Meniscus

#3
Ik heb het niet bewust door dat hij dikker is geworden. Ging hem gisteren meten en toen was die wel 1 cm dikker. Niet gelijk dikker toen ik last kreeg. Wel pijnlijk en kon niet heel goed meer lopen na het volleyballen waarbij ik last kreeg.
Fietsen / wandelen heb ik ook pijn bij

Re: Meniscus

#4
Hoi,

Heb je de check al gedaan op deze website https://www.hierhebikpijn.nl/fysiocheck/start

Het klinkt niet echt als een meniscus probleem. Zeker na 8 weken had je anders veel minder last moeten hebben en fietsen (gewoon rustig) moet dan pijnvrij kunnen. Als je knie rood en warm wordt is het ook meer een ontsteking. Er zitten verschillende slijmbeurzen rondom je knie, die kunnen ontsteken.

Probeer eens de check wat daar uit komt.

Wat je anders kan doen is toch kijken of er een fysiotherapie praktijk open is bij jou in de buurt voor een online intake en advies. https://www.hierhebikpijn.nl/praktijken

Ik wil je anders hier altijd helpen.

Succes