Steeds meer pijnlijke gewrichten

#1
Op mijn 27e bleken de tussenwervelschijven in mijn onderrug al veel te veel versleten, zonder dat daar een reden voor is gevonden. Voor mijn 30e heb ik 2 herniaoperaties gehad. In de tussenliggende jaren is 2x het littekenweefsel van de hernia operaties weggehaald. De tussenwervelschijven behandeld, 2x facetblokkades gehad. Nu ondanks morfinepleisters en beginnen er steeds meer problemen bij te komen. Schouders, nek, elleboog, uitstralingen naar de benen, spieren die ondanks actief sporten en 2x per week fysio meteen weer vol spanning zitten. Pijncentrum kan alleen nog neuromodulator proberen. Iemand nog een ander idee?

Re: Steeds meer pijnlijke gewrichten

#2
Beste Kneusje,

Wat vervelend van jou klachten. Ben jij dezelfde als met de tennisarm klachten?
Als er al zoveel gedaan is en zoveel doet zijn er helaas weinig mogelijkheden. Dan is pijnbestrijding een goede oplossing. Er zijn nog wel mogelijkheden in de alternatieve gezondheidszorg en misschien is er met voeding en krachttraining nog winst te behalen. En dan bedoel ik goede voeding en echt 3-4x krachttraining in de week. Maar dit is voor veel mensen vaak beangstigend, omdat je het nog meer gaat belasten. Maar je lichaam wordt er wel echt sterker door en misschien geeft jou dat verlichting.

Succes!

Re: Steeds meer pijnlijke gewrichten

#3
Ja, ik ben dezelfde als met de tenniselleboog. Die begon ook als gevolg van het trainen (combinatie kracht, cardio en core stability) voor de rug opnieuw op te spelen. Bang om te trainen ben ik niet, mijn fysio moet me eerder afremmen als motiveren. Des te frustrerender dat er steeds meer klachten bijkomen. Het pijncentrum ziet de neuromodulator nog als mogelijkheid, maar dat is het laatste wat ik wil doen. Ik denk dat ik daar toch maar een nieuwe afspraak ga maken.
Bedankt voor je antwoord!