Onverklaarbare klachten

#1
Hallo

Ik ben op dit moment 26 jaar, woon op mezelf en werk halve dagen vanwege mijn onverklaarbare klachten die allemaal dit jaar midden mei ontstonden.

Even in het kort wat er allemaal al gedaan is en daarna een opsomming van mijn klachten om alles zo kort en duidelijk te maken.

Ik ben al bij de neuroloog geweest en daar is een MRI scan gemaakt van mijn hersens daar was niks bijzonders op te zien en toen heeft hij het daarmee afgedaan.

Ik ben bij een oogarts geweest en die bevonden mijn ogen gezond ( ondanks de contstante vlekken die ik zie ) is dus geen verklaring voor. Wel moet ik terug komen omdat mijn ogen totaal niet samenwerken.

Bloedgeprikt alles was goed op vit D na. Maar, daar slik ik nu ook al sinds mei pillen voor.


Klachten, sinds midden mei spontaan van de een op andere dag:

- Last van de ogen, trekkend,pijnlijk,wazig, vlekken en dubbel. ( De bril die ik heb met prisma en -0,25 sterkte blijken niet goed te zijn volgens oogarts)
- Heel moe, ook na een goede nachtrust.
- Huishoudelijke taken zie ik tegenop en wanneer uitgevoerd, voelen mijn spieren verzuurd.
- Trillende spieren ( dat ze zeg maar bewegen zonder aanleiding, elke dag ).
- Soms ontgaat mij urine, vooral als ik een warme douche heb genomen en dat verneem ik pas wanneer het al nat is
- Vochtvasthouden in armen, benen en gezicht.
- Last van gewrichten vooral sochtend, maar door de dag heen voel ik ze ook.
- Soms tintelingen en brandend gevoel of steken in armen, handen, voeten en benen.
- Evenwicht met ogen dicht is slecht.
- Aangekomen van 65 naar 73.5 kilo in 3 maand, waarschijnlijk door vocht. Maar ook omdat ik ineens veel meer suikers inneem dan dat ik van te voren gedaan heb ( ben geen snoeperd )
- Mijn menstruatie loopt al 73 dagen achter.
- Snel duizelig, zelfs al bij gewoon auto rijden en of praten/lachen.
- Constipatie
- Soms het gevoel dat mijn rechterarm van binnen verlamd is terwijl ik aanrakingen wel voel.
- Rechterarm continu van vingers tot schouder elektrischiteits gevoel.
- Last van nek en schouders soms ook spontaan erge elektrischiteits gevoel erdoor heen.
- Soms spontane vermoeidsheids aanval en dan kan ik ook niet meer goed kijken
- Snachts misselijk wakker worden en door de dag heen ook vaak misselijk gevoel
- Minder concentratie als voorheen
- Niet goed tegen licht en drukte kunnen ( geluid, of veel door elkaar )

Dit is maar een opsomming van klachten, maar hier laat mijn lichaam het niet bij helaas.

Op dit moment staat er een afspraak gepland op 5 november bij een revalidatiekliniek omdat men niet weet wat aan te moeten met deze klachten.
Ik wou graag een ruggenmerg MRI, i.v.m mogelijke ziekte MS, maar dat wou mijn neuroloog niet.
Omdat de huisarts ook niet goed weet waar ze het moet zoeken, word ik naar een revalidatiearts gestuurd, om te kijken hoe ik met mijn klachten aan moet.
Ikzelf vind dat nogal kort door de bocht en zit te twijfelen aan een second opinion.

Het is niet dat ik hier op het forum eruit wil halen wat ik heb, maar wel of mensen zich erin herkennen en die eventueel alsnog ergens een diagnose van hebben gekregen.

Met vriendelijke groeten,
Malissa

Re: Onverklaarbare klachten

#2
Beste Malissa,

Wat vervelend van al jou klachten. Ik begrijp dat je wilt laten onderzoeken voor MS. Daar dacht ik zelf ook aan, veel klachten komen overeen. Waarom wil de neuroloog hier niet op onderzoeken?

Je kan de revalidatiearts afwachten wat hij/ zij kan. Maar second opinion is zeker wel aan te raden. Zeker om jezelf ook een goed gevoel te geven dat er nog iemand naar alle vreemde klachten heeft gekeken. En ik zou zeker, en als ik jou hoor wil je dat zelf ook, MS laten onderzoeken. Zodat je ook eventueel zeker weet dat het dat niet is.

Hopelijk kom je verder bij de revalidatiearts.

Succes!

Re: Onverklaarbare klachten

#3
Hallo

Het is inderdaad vreemd dat de neuroloog niet verder wou meewerken. Hij wimpelde mij eigenlijk wat dat betreft af. hij zei; de hersenscan is goed, dus je hebt geen MS dat is uitgesloten. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, aangezien het ook op andere plekken kan beginnen.
Nou is het zo dat mijn klachten niet continu aanwezig zijn, op mijn constipatie, ogen en spiertrillen ( elke dag wel 10 x verschillende plekken ) en dove, elektriciteits gevoel en tintelende ledematen na.

5 november intake bij de revalidatiekliniek. Ik begrijp misschien wel dat MS nu eventueel nog niet te zien is aangezien ik net 5 maanden last heb van deze klachten, maar toch zit dat mij niet helemaal lekker.

De huisarts weet het ook niet en er is alleen nog maar naar mijn hersenen en ogen gekeken en daarmee word het eigenlijk gelijk gezien als onverklaarbare klachten en niet weten waar het vandaan komt. Echt heel veel moeite is er nog niet voor gedaan. Trouwens, de wachttijden hier in nederland word je ook wel beu van.

Mocht het wel een of andere ziekte zijn, dan komen we daar alsnog wel uit natuurlijk. Maar, ik had op zijn minst nog wel een ruggenmerg scan gehad.

Re: Onverklaarbare klachten

#4
Hoi Malissa,

Ik begrijp de neuroloog wel, maar volgens mij kan het ook alleen in het ruggenmerg zitten. Maar ik ben geen neuroloog. Bij twijfel wordt ook nog wel eens hersenvocht onderzocht op de aanwezigheid van bepaalde eiwitten.
Ik zal er ieder geval uitleg over vragen waarom ze het ruggenmerg niet onderzoeken.

Uiteindelijk vinden ze het wel, en dat is het vervelende van zoveel klachten die niet duidelijk bij één ziektebeeld passen.

Succes!

Re: Onverklaarbare klachten

#5
Hoi Malissa,

Ik ben Jessica en 28 jaar oud en ik heb een zoontje van nu 7 maanden oud.
Ik herken mij deels in jouw klachten.
Mijn zus heeft MS sinds vorig jaar gediagnosticeerd wij begonnen met dezelfde klachten. Waaronder visus en tintelingen handen en voeten soms aanvallen waarbij we even een kant of niks meer konden bewegen voor een paar seconden.


In het kort bij mijn zus werd er een oogzenuwontsteking geconstateerd en bij mij niet, waarbij ze niet verder gingen kijken.

Ik zag beelden vervormt en dit bleef toen maanden aanhouden.


Ik heb voet bij stuk gehouden.
MRI gehad waarbij er wel twee kleine plekjes zijn gevonden met aangekleurde laesies.

Lumbaalpunctie, bloedonderzoek en ik heb helaas toch gelijk gekregen nu ook officieel gediagnosticeerd met MS. Wat ik ermee wil zeggen is laat je niet afschepen je voelt zelf aan dat het niet klopt.

Ieder verloop van MS is anders men ging er bij mij ook vanuit dat de kans nihil was ondanks dat het niet erfelijk schijnt te zijn.

Mocht je verder contact willen stuur maar een berichtje naar Jessicahesse19@gmail.com

Groetjes,

Jessica

Re: Onverklaarbare klachten

#6
Hoi! Ik weet niet welke omgeving je woont maar het is het ook waard om buiten je omgeving te kijken voor een neuroloog. Ik heb ook een hoop gekke klachten en ga naar Woerden, waar de wachttijd 4 en nog wat weken bedraagt. Daar moet ik dan een uurtje voor reizen naar vind dat het wel waard. Snap dat dat nog lang is, maar in omgeving Den Haag is dit bijv meer dan 3(!) Maanden... sterkte..