Constante pijn tussen schouderblad & evenwichtprobleem 2 jaar lang

#1
Hi allemaal,

Ik ben Ali pas 20 jaar oud, ik zit al ruim 2 jaar met een zeer vervelende probleem.
Ik heb sinds 2 jaar constant een sterke pijn tussen mijn schouderblad (beetje bij de longen naar mijn gedachte)
Het voelt drukkend en strak aan alsof dat gebied stijf staat.
Het begon nadat ik opeens heel misselijk werd en bijna moest overgeven, dat samen met duizeligheid 2 weken lang.
Daarna kwam ineens het constante evenwichtsprobleem optreden en dat is sinds de dag vandaag nog steeds niet uit zich zelf opgelost.De evenwichtsprobleem is sinds een maand nog erger geworden, nu is er ook nog druk in het hoofd en achter de ogen bijgekomen.
Ik kan serieus bijna nauwelijk meer normaal lopen, en dan zou je denken ben je in die tijd niet naar de huisarts geweest? Jawel zeker 2 maal, maar de arts zei me steeds dat er niets was en dat ik gewoon gezond moet eten en veel sporten, dan zou de rugpijn+ zware evenwichtsprobleem zich vanzelf oplossen.
Dat is dus niet gebeurd.
Dit probleem lijkt niet vanzelf te gaan oplossen ben ik bang.
Aan wat zou dit kunnen liggen, aan de rugwervels? Longen?
Ik ben niet dik, gewoon normaal.
Iemand die hetzelfde ervaart of heeft ervaren?


Hoor het super graag!


Groetjes,
Ali

Re: Constante pijn tussen schouderblad & evenwichtprobleem 2 jaar lang

#2
Beste Ali,

wat vervelend om te horen dat de klachten zo lang aanhouden. Als ik het goed begrijp is het evenwichtsprobleem tegelijk met de andere klachten gekomen. Wat mogelijk is dat er tijdens die eerste 2 weken van misselijkheid en duizeligheid iets geforceerd is in het bovenste gedeelte van de wervelkolom, hier kan ik wel de fysieke klachten tussen de schouderbladen en het strakke/stijve gevoel aan koppelen. Echter niet direct de evenwichtsproblemen, maar wellicht wordt het een door het ander in stand gehouden. Als ik je mag adviseren zou ik aanraden om eens een afspraak bij een fysiotherapeut (en nog liever een manueel therapeut of chiropractor) in de buurt te maken, een overzicht van therapeuten in jouw nabije omgeving vind je hier: https://www.hierhebikpijn.nl/praktijken
Succes en ik hoop dat je zo verder geholpen bent!

Mvg