diverse klachten

#1
Hallo,

Ik heb diverse lichamelijke klachten.
Sinds z'n 3 jaar heb ik af en toe last gehad van enorme hoofdpijn. Steken op het hoofd, en aan de zijkant soms ook mijn voorhoofd.
Dit was ongeveer 1 x per maand dit is steeds toegenomen en de afgelopen maand zelfs 3a 4 x per week. De ene keer trekt het na het zo weer weg de andere x sta ik er gewoon weer mee op. Ook geen vaste tijd dat het ontstaat.
Ook sinds een jaar vaak dunne ontlasting. Soms een week lang dan ineens weer een paar dagen/weken nergens last van.
Sinds 2,5 week heb ik continu klachten.
Hoofdpijn, druk op de borst, enorm vermoeid, niet uitgerust wakker worden, na enige inspanning buitenadem, geregeld dubbel/wazig zien af en toe erg misselijk en soms moet ik mij ergens aan vast houden om niet om te vallen( gevoels matig).
Ik ben al bij de huisarts geweest deze vermoede bloed armoede. Na het bloedprikken kreeg ik uitslag Geen bloed armoede wel een verhoogde witte bloedcellen. Zijn antwoord: vermoedelijk griep. Na mijn gevoel zijn de symptomen enorm anders als dat ij griep heb, ook zijn er diverse klachten al veel langer aanwezig.

Wie heeft advies , ervaring of een idee wat het kan zijn?

Re: diverse klachten

#2
Beste Taletjes,

Wat vervelend van jou klachten.

Ik ben geen arts, voor dit soort klachten moet je toch echt bij een huisarts zijn. Maar ik kan wel even meedenken. Witte bloedcellen spelen een belangrijke rol in ons afweersysteem. Bij een ziekte of (bacteriële) infectie, virus zijn de witte bloedcellen verhoogd, ook bij bloedarmoede kunnen deze verhoogd zijn. De arts moet kunnen zien aan de hand van het type witte bloedcel wat voor infectie je hebt.

Maar verhoogde witte bloedcellen kunnen ook duiden op zwangerschap, bij zware inspanning krijg je verhoogde witte bloedcellen en door stress kunnen ze verhogen. Bij rokers zijn ook vaak meer witte bloedcellen te zien.

Dus ga bij jezelf na of je de laatste tijd meer stress hebt. Jou lichamelijke klachten zijn ook zeker symptomen die bij verhoogde stress kunnen horen. Vraag jou huisarts eventueel goed na wat de verhoogde witte bloedcellen kunnen betekenen? Of je eventueel een eerdere ziekte hebt gehad. Een griep is niet voor de hand liggend als je al drie jaar klachten hebt. Maar vraag dan door wat het wel is, maar ben er ook op voorbereid dat de huisarts kan zeggen dat het stress is. Als de witte bloedcellen niet van een infectie of ziekte komen.

Wat is jou bloeddruk?

Succes!