Re: Zitvlak

#11
De cortisonprik heeft niets geholpen. Ik las dat er soms meerdere prikken nodig zijn. Ik heb daar nu geen vertrouwen meer in. De arts zei alleen na een paar weken eventueel nog een keer dry needle, dat helpt vaak goed. ook daar heb ik echter na 2x geen vertrouwen meer in. De arts zei wel vlot dat het slijmbeursontsteking was
maar ik heb daar inmiddels mijn twijfels over, dan had ik toch iets van de cortison moeten merken? Het enige wat ik nu nog kan bedenken is naar een andere sportherapeut te gaan. Ik had van de sportarts een grootser onderzoek verwacht. Hij heeft me overbluft met zijn snelle diagnose. Het gekke is, bij het schoenveters strikken voel ik dezelfde pijn als bij een zware inspanning. En in beide gevallen gaat de heftige pijn even snel over in een zeurderige pijn. Dus wat is rust houden?
Door bewegen wordt het namelijk na die tijd niet erger, zakt gewoon weer af om over te gaan in zeurderige pijn. De pijn lijkt zich voortdurend door mn linker bil te verplaatsen, dan weer meer het zitbeen en weer meer de heup. En vandaag het meest links boven het zitbeen, een beetje aan de onderrug. Boven de stuit voel je 2 knobbels dicht bij elkaar, ik bedoel net boven de linker knobbel richting heup. Ik weet het onderhand ook niet meer.
Laatst gewijzigd door h2845 op 24 okt 2016, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Zitvlak

#13
Nog even op rijtje:

Hamstring- en bilspiermassage hadden geen effect
Dry needle injection ook niet
Cortison spuit evenmin.

Daarna is het si-gewricht door een andere therapeut losgemaakt, ook dat hielp niet, de pijn bleef.

Daarom ben ik ten einde raad vandaag naar een osteopaat gegaan. Die constateerde dat de onderste 2 ruggenwervels scheef stonden, inclusief het hele bekken.
Bij het vooroverbuigen bleef het linkerbekken nog steeds achter t.o.v de rechterkant. Wat hij heeft gedaan is alles losgemaakt, voorzichtiger dan krakers, dat is hun strategie. Doordat alles scheef stond en vast zat zou bij het hardlopen alles rondom het bekken geïrriteerd zijn geraakt.
Door aan de oorzaak te werken zouden mijn klachten vanzelf moeten verdwijnen. Ik heb dus geen rekoefeningen opgekregen. Mijn ervaring was na 4 maanden inmiddels al dat sommige opgekregen rekoefeningen juist averechts werkten. Ik moet nu wel dagelijks met het bekken werken, kantelen en zo. Bepaalde pilates oefeningen kan ik ook beter nalaten. In het algemeen geen oefeningen waarbij het bekken naar links wordt getrokken en geen oefeningen waarbij er kracht op een holle rug wordt uitgeoefend, alleen de spieren rondom de wervels soepel maken. Een heel verhaal maar zoals hij het vertelde heb ik er wel een goed gevoel bij. De sportschool werkt goed mee en gaat nog wat extra oefeningen voor het bekken bedenken. Ik verbeelde me vanmiddag dat het gewone lopen al wat prettiger aanvoelde, alsof alles beter scharnierde en de bilpijn ook minder was. De pijn aan het zitbeen was al een stuk minder geworden en nu ik dit zit te tikken voel ik daar zelfs al helemaal niets meer. Afwachten nog hoe het verder gaat, aan hardlopen denk ik nog maar even niet. Over 3 weken terugkomen.

Ps.
Mijn eerste bericht staat in een andere topic ("pijn diep in bil", 21 juni), loopt dus een beetje door elkaar. Ik keek nog even terug en las daar dat u zich afvroeg wat de oorzaak van mijn geblesseerde hamstrings was. Jammer dat 3 fysiotherapeuten en een sportarts dat niet echt gedaan hebben maar alleen de klachten hebben behandeld.

Hier nog een aardige reactie van mijn zorgverzekeraar:
Natuurlijk heeft u recht op vergoeding van behandelingen bij een osteopaat.
en verder op:
Ik hoop dat deze behandelaar u kan helpen en wens u succes.

Re: Zitvlak

#14
Hoi,
Ik ben heel erg benieuwd of de osteopaat heeft geholpen. Ik heb precies dezelfde klachten en wordt er helemaal dol van.
Ik ben bij een chiropraktor voor een scheef bekken maar nu na een aantal behandelingen nog geen verbetering. Hoop bij jou wel want dan moet ik wellicht geduld hebben

Re: Zitvlak

#15
Hey , ik lees nu net dit volledig gesprek en vraag me af hoe het bij iedereen geëindigd is ? Ik zit nu momenteel al 3tal maanden met hetzelfde probleem en ik ben ook ten einde raad. Mijn beroep is ook voortdurend zitten en heb na lange ritten een continue pijn aan het zitbeen rechts. Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen. Gr

Re: Zitvlak

#16
ik ben erg benieuwd of er bij iemand uiteindelijk iets heeft geholpen? Ik heb al 7 tot 8 maanden klachten en wordt er echt gek van! Altijd die zeurderige pijn op m'n zitknobbels, heupen en soms ook m'n liezen. Na te hebben gezeten ben ik zo stijf als wat... vreselijk! Al mijn klachten lijkt op die van jullie.... ook alles al geprobeerd....

Re: Zitvlak

#17
Hallo allemaal, ik ben ook heel benieuwd en kamp al bijna een jaar met deze klachten. Vooral pijn aan beide zit knobbels. Bij zitten ( kon eerst helemaal niet zitten) na flink te zijn afgevallen en behandeling van een chiropractor,ontstond de pijn.tot ik helemaal niet meer kon zitten, in MRI geweest bij Orthopeed niks gevonden behalve wat licht artrose in onderrug. Tenslotte de pijnpoli in het ziekenhuis, doe uitgingen van piriformissyndroom. Ik heb een injectie gehad bij de zenuwwortels van de onderste twee wervels.( Wat heel pijnlijk was)
Dit hielp wel bij de ergste pijn, maar weg was die nooit.en zitten bleef moeilijk. Ook 7 maanden fysio ,massage en oefeningen voor buikspieren. De laatste keer bij een nieuwe fysio th. Oefening met zijwaarts op tillen van gestrekt been ,liggend op zij. Met een extreme reactie van veel pijn. Ik moest aan de oxycodon, maar heb ik niet gedaan.nu is na drie weken de pijn weer wat minder, maar ik word er wanhopig van. Ik heb nu weer een afspraak bij de pijnpoli maar ook bij reumatoloog.
Je wordt er moedeloos van.
Geen fysio meer op dit moment.
Ik hoor graag als jullie iets hebben gevonden.
Ik lees ook nog iets over een osteopaat, hoe is dat afgelopen?
Sterkte allemaal,
Mirjam

Re: Zitvlak

#18
Hoi Mirjam,

Wat een ontzettend vervelend verhaal.
Als de oefening jou zoveel pijn geeft kan een osteopaat je vermoedelijk ook niet helpen. Dan komt het omdat de spieren dusdanig verzwakt/ pijnlijk/ geïrriteerd zijn. Want als een oefening deze reactie geeft licht het echt aan de spieren. Helaas heb je hier zoveel pijn van moeten ervaren, maar het geeft wel veel duidelijkheid.

Heb je de clam oefening gehad van de fysio? Dit is een veel lichtere oefening om de spieren rondom je zitknobbel te versterken.

De oplossing zit hem echt in het trainen van je bilspieren. En dit kost tijd, en soms een terugval.

Succes!

Re: Zitvlak

#19
Ik heb helaas al 3 jaar klachten. Vele behandelingen FT gehad, dry needling, shockwave etc. Ook een injectie gehad, echter alles zonder resultaat. Ik heb een speciaal kussen waar ik op zit. Was onder behandeling bij orthopeed, deze weet ook niet meer wat te doen, ik moest maar anders gaan zitten.
Hier misschien nog mensen met bruikbare adviezen?