Pijn bovenbeen

#1
Beste,

Ik ben sinds halverwege december begonnen met trainen voor de halve marathon. Nu heb ik sinds 2/3 weken elke keer na het hardlopen pijn in mijn linkerbovenbeen. Dit is dus na het hardlopen en de dag erna is het erger. Ik kan er wel gewoon mee lopen maar de pijn blijft aanwezig. Bij veel lopen lijkt de pijn minder te worden en blijft het zeuren. De pijn zit voornamelijk aan de binnenkant van het bovenbeen maar niet specifiek op 1 plek. Het ene moment zit het meer bovenin het been en het andere moment meer boven de knie.
De 2e dag nadat ik ben wezen hardlopen is de pijn minder en zeurt het alleen nog. Als ik dan weer ga hardlopen is het de eerste paar honderd meter vervelend, daarna ebt het eigenlijk wel en na de eerste kilometers merk ik er nog weinig van. Het voelt dan soms alleen nog als een zwaar been. Eenmaal klaar met mijn rondje begint het verhaal weer van voor af aan.

Ik wil mijn halve marathon heel graag doen en dus eigenlijk niet stoppen met mijn training.
Ik ben al bewust van 4x naar 3x in de week gegaan en na de lange duurlopen hou ik soms 2 tot 3 dagen rust.

Wat kan dit zijn en doe ik er goed aan om hiermee door te gaan aangezien de pijn niet enorm is, maar meer een zeurende pijn is.
cron