Scheurtje in spier?

#1
Hallo,
Afgelopen vrijdagochtend ben ik op mijn werk (in de GHZ) heel hard tijdens het draaien tegen een wc beugel aangelopen met mijn bovenbeen.
Dit deed direct heel veel pijn en werd daar ook even misselijk van. Nadat ik op adem gekomen was heb ik nog voorzichtig doorgewerkt want ik hoefde nog maar 2 uurtjes. Je zag wel gelijk een zwelling door mijn broek heen die warm voelde.

Eenmaal thuis ben ik de bank met mijn been omhoog gaan zitten in de hoop dat het wel weer snel beter zal gaan. Maar ik heb me voor zaterdag en vandaag af moeten melden en hief nu woensdag pas. Ik hoop dat dat gaat lukken.

Ik kan bijna niet lopen, kan mijn been niet buigen, traplopen en fietsen gaat ook niet.
De pijn zit diep in mijn been maar verder is er niet veel ( meer) aan te zien. Een inmiddels lichte zwelling, voelt wel wat warmer en vaag rode/ blauwe verkleuring. Het is wel heel pijnlijk. Soms lijkt het op kramp als ik de spier aanspan maar ook een branderige pijn.

Alles wat ik erover lees zou wijzen op een scheurtje in de spier. Kan dat kloppen?
Ik neem rust en loop af en toe binnenshuis wat.
Gisteravond ben ik op krukken een klein rondje mee geweest de hondjes uitlaten.
Ben ik op deze manier goed bezig of kan ik dit beter anders aanpakken?

Re: Scheurtje in spier?

#2
Hoi,

Ik zou met een dergelijke, acute blessure morgen naar de huisarts gaan of naar een fysiotherapeut.
Die kan om te beginnen kijken of er verder onderzoek gedaan moet worden om te kijken of je iets beschadigd hebt.
Over het het algemeen scheurt een spier niet zomaar door stoten,je kunt hem wel kneuzen.
Maar via een forum is dat niet vast te stellen.

Gr Elise
cron