Herstel breuk bovenbeen/,,heup

#1
Hallo allemaal, als nieuwkomend lid en met zorgen over mijn herstel smijt ik deze vraag binnen om iemand te vinden die mijn herstel door ondervinding uit de doeken kan doen.
Als wielertoerist kwam ik op 08 mei ten val en brak mijn linker dijbeen juist op de schuine kant voor de bol die in de heup roteert. Herstel is nu drie maanden bezig maar op de hometrainer kan ik mijn been nog niet in de oudere positie plaatsen, het is behelpen door wat schuin gaan te zitten om een volledige pedaal rotatie te maken. Klikpedaal gaat ook niet. Wanneer ik wandel heeft mijn voet altijd de neiging zich naar links te plaatsen. Er is naar mijn mening geen fout gebeurd met het terug aan mekaar zetten met behulp van metaal, breuk is geheeld zoals voorzien. Wat vraag ik, is er iemand die mij kan toelichten of die zijwaartse neiging naar buiten met de tijd terug normaal wordt? Indien u ooit in dezelfde positie was, help mij met het verloop van de herstelling te laten weten, Dank u.

Re: Herstel breuk bovenbeen/,,heup

#3
Beste Leo,

Wat vervelend van je breuk. Specifiek antwoord op jou vraag moet je, je arts en fysiotherapeut vragen. Het gaat niet alleen of het netjes aan elkaar gegroeit is, maar ook of de positie wat veranderd is. Dit kan grote invloed hebben.

In principe moet je gewoon weer kunnen fietsen. De stand van je voet is afhankelijk van de stand van je heup en dus van je operatie om daar antwoord op te kunnen geven.

Succes