Val van racefiets

#1
Ik heb 31 juli 2022 een val gemaakt op mijn racefiets. In ziekenhuis werd os pubis vastgesteld (enkelvoudig scheurtje) dus operatie niet nodig.
Mijn rechterbeen is pijnlijk en vanuit de lies liep een blauw geel paars hematoom dat afneemt maar nog steeds zichtbaar is.
Het is een kneuzing van mijn been en heup. Ik ben nu bijna 4 weken onderweg maar de pijn is zeker nog niet zo afgenomen dat het veel beter voelt. Kan wel been weer iets belasten, in het begin zakte ik er steeds doorheen.
Is het verstandig om nog iets anders te proberen? Kan ‘s nachts bijna niet slapen van pijn in been en heup. Ik gebruik paracetamol 2 stuks in de nacht.
Hoe lang kan zo’n kneuzing duren? Weet niet goed wat ik er mee aan moet. Het herstel van de os pubis is waarschijnlijk nog niet voltooid?
Naar een fysiotherapeut of verder afwachten?
Met vriendelijke groet
Mart
Afbeelding


Afbeelding

Re: Val van racefiets

#2
Hoi Mart,

Dat is een flinke blauwkleuring. Heb je in het ziekenhuis alleen een foto gehad van je bekken?
Kun je als je op je buik ligt je hak naar je bil brengen?

Zo'n blauwkleuring lijkt eerder iets weg te hebben van een spierscheuring. T.h.v. je os pubis zit ook je hamstring aangehecht. Hoe gaat het zitten? Maar ook de spieren die het been naar binnen bewegen. De zogenoemde adductoren spiergroepen zoals de adductor longus zit op het os pubis en loopt aan de binnenzijde van het bovenbeen? Waar je blauwkleuring zit volgens mij.
als je krachtverlies ervaart is het aan te raden naar een sportfysiotherapeut te gaan, of eventueel aanvullend onderzoek van de spieren aan te vragen. Vaak kan een sportfysiotherapeut hier een goede inschatting van maken of dit noodzakelijk is.

Ik zal je wel adviseren hier goede begeleiding bij te zoeken, dit lijkt me meer dan alleen een os pubis scheurtje. Wat opzich zelf al een complexe blessure is

Re: Val van racefiets

#3
Nu na 4 weken weer begonnen met fietsen aks grvolg van te snel beginnen met fietsen de iliopsoas geblesseerd! Stijve hamstrings. buik- en rugpijn snachts!
Maar eens naar de fysiotherapeut gaan.
Te snel begonnenmet fietsen en daardoor alles overbelast!!
Kan helaas het sporten niet laten...
Alvast bedankt!!!👌🏻👍🏻👏🏻👏🏻👏🏻