Pijn beide benen

#1
Hallo
Ik heb pijn in de binnen zijde lies in beide benen en af en toe in balzak.
Begint na het opstaan en word in loop van de dag toe.
Ben al twee keer door de molen van het zieken huis gegaan niets te vinden.
Heeft dit te maken met Adductiegerelateerde liespijn?
Herkent iemand deze klachten?

Re: Pijn beide benen

#2
Hoi HVJ,

wat vervelend om te horen, zeker als ze tot op heden niks hebben kunnen vinden wat de klachten veroorzaakt. Om het onder 'adductie-gerelateerde' liespijn te scharen zou ik tenminste verwachten dat de pijnklachten aanwezig zijn of toenemen bij het maken van de addictie beweging (inwaarts bewegen van het been) of dat er rekpijn is bij het buitenwaarts bewegen van het been (obductie beweging).
Wat voor soort pijn is het als ik vragen mag, bijvoorbeeld scherp, dof, prikkelend of stekend? En heb je daarnaast ook klachten (gehad) aan je onderrug of stuitje op dit moment of in het verleden?

Mvg

Re: Pijn beide benen

#3
Het is een scherpe pijn de gehele dag door
Pijn tabletten zaldiar neemt de scherpe kantjes er af.
Pijn kun je een beetje oproepen door heupen links en recht te duwen
Verder lichte rug klachten.
Tintelingen verder in voeten.
Voor zover ik weet geen klachten stuitje.
Deze klachten heb ik al 10 jaar.

Re: Pijn beide benen

#4
Hoi HJV,

het is vanuit deze situatie, zonder lichamelijk onderzoek te verrichten best moeilijk, om over mogelijke oorzaken te praten. Het feit dat het een scherpe pijn is, gepaard gaan de met tintelingen in de voet zou kunnen duiden om mogelijk wat zenuwprikkeling. Dat het ook naar het huidgebied rondom je genitaliën uitstraalt is mogelijk een overprikkeling van de daarbij horende spinale zenuw, meer informatie over deze zogenaamde 'darmatomen' kun je hier vinden: https://www.hierhebikpijn.nl/anatomie/dermatoom
Als ik je mag adviseren zou een afspraak bij een fysiotherapeut of manueel therapeut absoluut raadzaam zijn, deze kunnen middels specifieke testen eventuele zenuwprikkeling uittesten en daarop volgend een behandelplan aanmeten. Succes!

Mvg