Bovenbeen en rug

#1
Door een mri scan weet ik dat mijn onderrug versleten is. Heb steeds meer en meer pijn in mijn bovenbenen tot aan de knie. Die pijn wordt minder als ik zit of lig maar gaat niet volledig weg. Ook heb ik pijn in de lies. Moet vaak kleinere lassen nemen dan ik zou willen ivm pijn. Nu denk ik zelf aan stenose maar mijn fysio aan de iliopsoas. Ik kreeg oefeningen mee en moet een andere houding aannemen. Helpt wel iets maar die zenuwenpijn blijft. Wat kan het nou zijn?

Re: Bovenbeen en rug

#2
Hoi Ellen,

Wat vervelend van jou klachten. Maar zenuwpijn is vaak pijn die verder dan de knie gaat. Het kan wel uitstralende pijn vanuit de rug zijn, maar dit is dan niet de zenuw. Zeker niet als het beiderzijds is.

De iliopsoas lijkt me ook niet aannemelijk, maar het zal in de combinatie van de rug en de heup zitten. Pijn in de lies, is heel kenmerkend voor heup problemen. Daarnaast wel slijtage in de rug niet zeggen dat je daar klachten van moet hebben. Dus of het nu rugpijn, stenose, slijtage, instabiliteit is. De behandeling blijft hetzelfde dat je moet oefenen om de rug/ heupen/ bekken sterker te maken.

Succes!