Bovenbeenblessure

#1
Hi,

Mijn fysiotherapeut heeft een afgescheurde spier in mijn bovenbeen over het hoofd gezien, nu bijna een jaar geleden. Dit heeft ertoe geleid dat ik een beschadigde spier heb, waarvan het spierweefsel kennelijk niet meer terug kan komen. Nu heb ik over een tijdje een afspraak staan voor de officiële uitslag van mijn scan en het behandelplan bij de orthopeed, maar vroeg mij af of iemand mij hier toevallig al een indicatie kan geven van of dit te opereren is of niet. (Ongeduldig, je kent het wel).

Alvast bedankt!

Re: Bovenbeenblessure

#2
Beste bbb,

Wat vervelend dat dit over het hoofd is gezien. Hoe zijn jou klachten op dit moment? Heb je dingen die niet lukken? Dit zal belangrijk zijn voor het beleid wat gekozen wordt. Opereren wordt weinig gedaan, of liever niet als het niet hoeft. Dus daar moet je vanuit gaan. Wat andere opties zijn, is toch meestal fysiotherapie en trainen wat je wel hebt. Maar de beperkingen, leeftijd etc zijn wel belangrijk om te bepalen wat er nu daadwerkelijk gaat gebeuren.

Succes, hopelijk valt het mee.

Re: Bovenbeenblessure

#3
Dag...ik heb veel pijn aan de buiten zijkanten van beide dijen net onder de heupbol. In rusttoestand geen pijn...bij de inspanning of belasting komt de pijn op en verergert stelselmatig. Als de inspanning of belasting stopt is de pijn binnen een paar seconden verdwenen.
Wat kan de oplossing zijn ?
Dank
Guido