Wie helpt mij?

#1
Hallo. Ik ben sinds 8 jaar bedlegerig, en rolstoelafhankelijk, ivm dikke en dunne vezelneuropathie. Echter nu heb ik me 14 dagen geleden geblesseerd. Ik wilde vanuit bed, naar po stoel, dat is een halve meter. Sinds die tijd vreselijk veel pijn in heup/lies en de pijn trekt over bovenbeen tot net boven de knie. Het ergste is dat ik sinds die tijd niet meer kan liggen. Ik kan alleen nog zitten op rand van bed met benen af hangend...zo zit ik dus al 14 dagen..Ik ben totaal bekaf, gebroken. Ik had al 24/7 pijn door de dunne vezel neuropathie. En nu dit erbij. Ik kan gewoon niet meer. Ik heb morfine tegen de pijn van de thoracale hernia, maar de morfine werkt niet tegen de pijn in been. Diclofinac helpt ook niet. Huisarts weet het niet, fysio wil er niet aan beginnen voor duidelijk is wat aan de hand is. Ik kan niet rechtop staaten niet liggen,zodra ik been op bed leg, en ik ga vanuit zitten naar liggen,schreeuw ik het uit van de pijn. Wat kan dit zijn....Alvast dank..

Re: Wie helpt mij?

#2
Beste Sandra,

Wat enorm vervelend dat je deze klachten er nu bij krijgt. Als ik het zo goed lees, komt het bij mij toch vooral op dat er mogelijk een verrekking van een spiergroep in de lies, heup of bilspieren is. Ook zou het kunnen dat je je bekkengewricht iets geforceerd hebt bij de genoemde transfer. Hoe dan ook, het lijkt mij echt raadzaam, om een fysiotherapeut te benaderen met jouw klachtenbeeld. Te meer omdat je er zoveel last en hinder van ondervind. Al is het maar lichte sedatie (ontspannende massage) gericht op pijnverlichting, noem het symptoombestrijding. Aansluitend is het uiteraard wel van belang om een oorzaak voor jouw klachten te vinden en indien de huisarts geen raad weet zal het wellicht hogerop gezocht moeten worden? Maar bespreek de eventuele vervolgstappen vooral goed met je huisarts.
Voor dit moment veel sterkte en succes toegewenst!

Met vriendelijke groet

Re: Wie helpt mij?

#3
Bedankt voor uw reactie. Inmiddels maanden verder en de pijn zit nu ook in rechterlies en bovenbeen, ook tot boven de knie. Ik kan niet in de scan,want ik moet immers kunnen liggen en dat kan ik niet. Ik weet het niet meer, ben wanhopig. Echt.