pijn aan zitbeen en heup(linkerzijde)

#1
Een vraagje van mij:
Momenteel heb ik voor de tweede keer last van een pijnlijk zitbeen/heup aan de linkerzijde en uitstraling naar linker bovenbeen, achterzijde.
De eerst keer kwam dit na verkeerde fitness bewegingen op wat langere termijn en ik moest stoppen met fitness.
De tweede keer (in dec. 2017) is het gekomen door struikelen/vallen over een losse stoeptegel.
Mijn klachten zijn het ergst als ik zit op een eethoekstoel of op bank of in de auto.
Met lopen/wandelen/staan heb ik nergens last van.
Inmiddels duurt het al 6 weken en Ik ben sinds 2 weken weer onder behandeling van een prima manuele therapeut(die mij de vorige keer van de pijn af kon helpen)
Nu moet ik echter na de 2e keer nog steeds tussendoor paracetamol slikken als ik het niet meer uit kan houden. De behandeling helpt zo'n 6 uur, dat is een verademing maar dan begint de pijn weer.
Ik heb een test gedaan bij jullie forum door allerlei vragen te beantwoorden en daar kwam uit: Trochanter major pijnsyndroom.
Moet ik deze uitslag melden bij mijn manuele therapeute?
Bedankt,
Frida

Re: pijn aan zitbeen en heup(linkerzijde)

#3
Prima bedankt voor de reactie, ik heb het probleem voorgelegd aan mijn manueel therapeute en ze heeft mij voor thuis oefeningen meegegeven (zittend, los van de rugleuning: holle rug en rechte rug oefeningen). Kreeg weer een prima behandeling van haar en ik ga nu vrijdag voor de 4e keer (dus nu voorlopig 2x per week).
Fijn dat er hier meegedacht wordt en uiteindelijk hoop ik weer helemaal pijnvrij te worden,
groetjes van Frida