Peespijn af en toe?

#1
Ik ben een vrouw en 54 jaar. Al een poos heb ik bij aanhechting bij mijn linkerheup, zo lijkt het, regelmatig een pijnscheut. Het is veelal onverwachts bij een beweging. De exacte beweging is niet echt aan te geven. Soms wel als ik mijn been iets naar buiten draai. Niet eens bij sportactiviteit maar bij lopen, verzitten en nu ook soms snachts in bed bij verliggen.
Als ik probeer de plek te bedrukken is er geen plek waar ik pijn voel.
Het lijkt ee een beetje op dat er iets over elkaar heen schuift wat dan pijn veroorzaakt.
Mijn beroep is 4 halve dagen achter een buro werken waarbij ik er altijd op let dat ik volgens arbo normen zit. Verder fiets (naar werk 8 km) en zwem ( 1 x per week 50x25 banen) ik en loop ik regelmatig.
Omdat de locatie ook niet echt aan te geven is vraag ik me af of er achter te komen is wat er precies gebeurt en of ik iets kan doen om het te voorkomen.
Ik hoop te horen wat het zou kunnen zijn.
Vr groet, Tenna

Re: Peespijn af en toe?

#2
Beste Tenna,

Wat vervelend van de jou klachten. Je geeft aan dat vooral onverwacht de pijnscheut erin schiet. Is dit ook bij onverwachte (minder gecontroleerde bewegingen) met sporten, zwemmen, wandelen, fietsen heb je meestal natuurlijk bedachte bewegingen. Dit kan dan duiden op wat lichte instabiliteit. Heb je bij de knie naar je borst brengen meer pijn?

Worden de klachten ook erger? Kun je aangeven waar de "aanhechting" zit die pijn doet (voorkant, zijkant of achterkant van de heup)

Succes!
cron