Re: CAM Impingment

#31
Beste fysio,

Het is inderdaad heel wisselend. met en na oefeningen ook vooral. de laatste dagen ging het over het algemeen best goed. kan dit misschien ook door het betere weer komen.... mijn orthopeed zei eens dat weersverandering ook op gewrichten kunnen werken..

ik wandel dus alweer elke dag bijna een uur lang. ja echt heerlijk en genieten en dat zonder pijn tijdens en erna.

gisteren ging het zelfs zo goed dat ik dacht na de wandeling dan doe ik thuis nog even mijn heup oefeningen want dit was al van vorige week geleden toen ik nog wel meer last had maar wist niet van wat het kwam. inmiddels begin ik daarin de heup oefeningen te verdenken,

ik begon met een paar setjes bruggetjes, daarna zijwaards beenheffen, toen clamshell , en daarna paas setjes monsterwalks .deze voelde ik al wel een beetje. toen nog Romanian deadlift .voorover op 1 been met het andere been naar achteren . deze ging beter en voelde ik niet. was in een half uur klaar met alles, maar kort daarna begon ik het toch sterk te voelen en toen ik iets uit de koelkast wilde pakken stond ik wat doorgebogen zoals een beetje in squat houding maar er scheef voor en draaide met mijn bovenlijf richting de koelkast om er iets uit te pakken en toen schoot er erge pijn in mijn heup met de draaibeweging. normaal zou ik hier geen last van hebben maar omdat ik al iets voelde gaat dat altijd zo. het is gewoon ook erg moeilijk om dat te vermijden want dit ging heel onbewust. je bent dan nog met andere dingen bezig en iets pakken ging tussendoor, dus dan denk je niet overal bij na.

nu de andere dag zit ik dus weer terug met pijn in die heup terwijl ik daar de laatste dagen totaal geen last meer van had. en lijkt het nu weer terug bij af terwijl het zonder heupoefeningen net de goede kant op ging . ik ben er wel na gisteren meer van overtuigd dat de heup oefeningen aan de pijn van het pakken uit de koelkast aan bijgedragen hebben .want ik merk toch telkens dat na heup oefeningen het gewricht veel gevoeliger word. de spieren wel sterker want dat voelt vandaag allemaal weer wat strakker en getrainder aan. ik heb ook geen onbalans,

maar ik vraag mij af of dit wel zo hoort??? of dit normaal is.. ik dacht juist dat je heupspieren trainen het gewricht verlichting moeten geven en geen pijn. ik snap dit stukje totaal niet dat mijn spieren sterker aanvoelen maar het gewricht juist gevoeliger word. ik voer de oefeningen bij mijn weten goed uit, bij bv monsterwalks sta ik toch niet zo heel diep en maak ik de beweging puur vanuit de heupen, daar let ik speciaal op maar is het wel verstandig om met heup oefeningen door te gaan. kan dit toch geen kwaad voor die heup .ik wil er natuurlijk graag alles voor doen om mijn heupen in topconditie te houden maar ik weet echter niet of ik nu wel op de goede weg zit.

Re: CAM Impingment

#32
Tevens weer erg opmerkelijk met de heupklacht dat ik nu weer pijn in mijn voet heb en deze stijf aanvoelt. als ik mijn voet en tenen beweeg voel ik pijn en stijfheid ,en ervaar pijn in voorkant heup bekken wat naar mijn buik trekt. de pijn lijkt dus ook naar de voet te trekken. en heb pijn in de bil met zitten en een branderig gevoel alsof er een schaafwond zit in het onderbeen die met tintelingen in de voet trekken met het zitten op een stoel . alles lijkt nu zo gevoelig zelfs mijn scheenbeenbot.

Re: CAM Impingment

#33
Beste Fysio

Ik wilde toch nog even terug komen op de pijn in mijn linker voet waar ik het steeds over heb. ik ben er niet echt van overtuigd dat dit vanuit mijn rug komt.

gisterenavond ben ik weer gaan wandelen en na een half uurtje kreeg ik dus weer last in de voet en ook zijkant dijbeen. ik kon eigenlijk niet verder wandelen dus ben even gaan zitten op een bankje en heb mijn been goed gerekt. na 10 minuten rust en veel oprekken ben ik weer terug gegaan , ik merkte al gauw dat mijn voet niet meer zeer deed en kon nu zelfs langer door wandelen zonder last daarin te krijgen na het rekken van mijn been. het lijkt er dus op dat het probleem ergens in het been zelf zit . wel is ook vreemd dat ik al een hele week pijnlijke spieren heb net boven de achterkant knieholte en dit niet weggaat. in begin dacht ik aan spierpijn maar daar duurt het te lang voor en het voelt toch ook anders. vanochtend werd ik wakker en had ook felle steken in mijn onderbeen. de knie was zelfs ook wat stijf. zouden de voetklachten dan misschien eerder uit de knie kunnen komen ipv de rug?

met heupoefeningen waarbij de knie word belast met doorzakken merkte ik ook al een soort hele luide knakken op . en op de fitness een paar weken geleden met legextensions knakte mijn knie ook heel veel. dit geeft op het moment geen pijn maar misschien erna wel?

ik denk ook even terug aan die dag na de legextesions dat mijn knie zo knakte ik ineens niet goed meer kon lopen omdat toen steeds pijn in de beenspieren schoot. ik had die dag ervoor ook gecrosstraint en dacht toen dat het daar mee te maken had ivm met mijn heup maar ik vermoed nu toch eerder met de legextensions op mijn knie en dat dit niet op de heup van toepassing was. ik heb wel een binnenste meniscusscheur in beide knieen . rechts dan ook nog de knieschijfslijtage maar dit gaat dus nu over mijn linkerknie .ik vind ook dat die ook meer knakt in rust als anders sinds ik heup oefeningen doe. en ik snap niet waarom die pijnlijke spieren aan de hamstrings net boven de knie maar niet minder worden.. mogelijk ligt het hele probleem toch ingewikkelder?

Re: CAM Impingment

#34
Hoi hoi,

Waarschijnlijk is een uur wandelen en oefeningen toch teveel. En ligt het niet alleen aan de oefeningen.

Wat ik zal adviseren vanuit digitale communicatie is stop met bruggetje maken, stop met zijwaarts been heffen, stop met romanian deadlift. Doe alleen de clamshell en eventueel de monster walk.

Dat je vooral je hamstring voelt komt omdat je vermoedelijk je hamstring veel meer doet dan je bilspieren. Zowel je hamstring als je billen zorgen voor heupstrekking. Als je billen niet goed werken (wat ik verdenk bij jou) dan gaat je hamstring harder werken, vooral bij bruggetje, romanian deadlift en ook bij been zijwaarts heffen.

Kijk eens wat dit doet voor jou.

Re: CAM Impingment

#35
Fysiotherapeute schreef:
11 sep 2021, 14:42
Hoi hoi,

Waarschijnlijk is een uur wandelen en oefeningen toch teveel. En ligt het niet alleen aan de oefeningen.

Wat ik zal adviseren vanuit digitale communicatie is stop met bruggetje maken, stop met zijwaarts been heffen, stop met romanian deadlift. Doe alleen de clamshell en eventueel de monster walk.

Dat je vooral je hamstring voelt komt omdat je vermoedelijk je hamstring veel meer doet dan je bilspieren. Zowel je hamstring als je billen zorgen voor heupstrekking. Als je billen niet goed werken (wat ik verdenk bij jou) dan gaat je hamstring harder werken, vooral bij bruggetje, romanian deadlift en ook bij been zijwaarts heffen.

Kijk eens wat dit doet voor jou.

Beste Fysio,

Dat ik verkeerd bezig ben is wel duidelijk. het is echt uitzoeken wat wel en niet kan. helaas is dat nu uitgedraaid op pijn in rust wat sinds 4 dagen al niet meer over lijkt te gaan ,voornamelijk pijn bij het zitten . had inderdaad ook telkens spierpijn in de hamstrings richting de knieen en ook na een uur wandelen nog eens heupen trainen was dan voor mijn linkerheup toch teveel geweest.

alleen de rechterheup waar ik ook cam in heb die kan dat wel makkelijk af. ook daar had ik wel spierpijn in de hamstrings maar daarbij totaal geen last van de heup zelf. ik heb zelfs bruggetjes op 1 been gemaakt en dan met het andere been de lucht in. dus eerst been de lucht in ,dan brug maken met andere been. brug laten zakken en dan het been pas weer laten zakken. toen ik met enkel rechts een brug maakte terwijl linkerbeen omhoog was schoot het er links het bekken in. vanaf dan is onder meer de pijn in rust gekomen. en deze oefening doe ik dus ook niet meer. op zich is het wel vrij lastig als je met je rechterbeen alles wel kan doen en links zo beperkt is.

met de oefening monsterwalks voelde ik de pijn een tijd geleden ook al in de linkerheup .dus die heb ik de laatste keer ook al niet meer gedaan. romanian deadlift deed ik eerst altijd op 1 been. misschien was dit verstandiger geweest om deze oefening op beide benen tegelijk te doen .de laatste keer deed ik dit en voelde mijn knieen daarbij niet kwam ik achter. heef tu misschien nog andere alternatieven ipv monsterwalks voor de bilspier waarbij je de knieen niet of zo mijn mogelijk belast??

en mijn volgende vraag is of het mogelijk is als je een afwijkend heupgewricht hebt daar andere problemen uit kunnen ontstaan bv problemen met de spieren. een piriformis of trochanter major etc . ik verdenk nu toch mijn knie zelf niet. als ik voorover zit en mijn been gebogen hef ,dus helemaal niks met de knie doe maar enkel de bovenbeen spieren aanspan om die op te heffen voel ik nu pijn in de knie trekken vanuit de heup door de spieren maar ook door naar de voet. het lijkt dat het heup gewricht reageert op spierspanning door middel van de spieren zelf pijn signaal afgeeft. en ook al heb ik de dag ervoor niet gewandeld of oefeningen gedaan. als ik opsta uit bed dan voelt mijn voet stijf aan. ik heb ook een hele pijnlijke plek net onder de bil beetje zijkant/achterkant dijbeen. maar verder is er niks aan te zien. en heb soms spier verkrampingen bij het opstaan uit een stoel aan de voorkant van de heup. deze verkrampingen op dezelfde plaats net onder de voorkant van de heup in de spier voel ik soms ook als ik kracht zet vanuit mijn voet, heel apart eigenlijk. wat ook opmerkelijk is dat deze klachten patronen hoe ik ze omschrijf wel hetzelfde zijn als de jaren voorheen in de periodes toen ik last ervan had. en toen trainde ik nog geen heup spieren. deze klachten ontstonden dan altijd alleen uit het wandelen. maar nu hoop ik met oefeningen toch verbetering te krijgen anders zullen er toch andere wegen gezocht moeten worden voor dit steeds terug kerend probleem wat meestal wel tot een half jaar aanhoud voor het weer beter gaat,

Re: CAM Impingment

#36
Hoi,

Het lichaam is gelukkig zo goed in elkaar gezet dat het lichaam zoekt naar mogelijke aanpassingen van afwijkingen in gewrichten. Dit kan soms leiden tot andere spierproblemen, maar vaak komt dit door niet juist bewegen van de spieren. Alle spieren rondom jou heup moeten anders samen werken, omdat jou heupgewricht een heel klein beetje een andere vorm heeft. Als deze balans verstoord is ontstaan klachten zoals piriformis of trochanter major problematiek etc.

Maar zoals gezegd wat de "aandoening" ook is, de balans tussen de spieren moet goed zijn, met een goed fundering. En of dit gaat om CAM problematiek of piriformis of slijtage of wat dan ook. Dit is de basis van alle aandoeningen. Het is alleen zoeken wat voor jou de fundering is.

Er zijn genoeg bilspier oefeningen (bruggetje is echt een van de betere) alleen als je ze verkeerd uitvoert gaan de hamstring het overnemen en krijg je hier problemen. Dus ik kan je oefeningen geven, en op you tube zoek maar naar biloefening dan vind je er genoeg. Maar de uitvoering is hierin essentieel. En dat kan ik niet controleren.

Dus weer de conclusie dat je hierbij echt hulp nodig hebt om de oefeningen jou goed aan te leren. En dit kan met 1 sessie al voldoende zijn.

Re: CAM Impingment

#37
Beste fysio

Klopt de uitvoering van de oefeningen is het belangrijkste, wellicht zal ik niet elke oefening even goed uitvoeren. met bruggetjes maken probeer ik er nu wel op te letten dat dit niet teveel vanuit de hamstrings komt maar ik ben ook niet al te soepel en heb een zeer stijve houding met name in de rug heb ik ook een tussenwervelprobleem .l5/s1 .een lekke tussenwervelschijf als gevolg van een oude fitness blessure. de fysio vond in mijn rechterkant onderrug heel veel spierspanning en kreeg dit ook niet weg.

verder merk ik eigenlijk dat met alle heupoefeningen die ik doe .zodra de boel opgewarmd is dan gaat de pijn voor het grootste deel weg als er pijn ervoor was. maar daarna komt het 2 keer zo hard weer terug in rust. ook al is er geen pijn vooraf dan komt er wel pijn..

vooral bij sommige heupoefeningen die meer belastend zijn voor de heupspieren maar ook bij oefeningen in liggende positie en dat vind ik zo opmerkelijk, zoals gisteren weer het geval was. vergaan van de pijn na het oefenen. ik heb zeker cam. maar dat heb ik ook in de rechterheup en daar voel ik niks met mijn oefeningen en ook daarna niet . ik ben veel youtube filmpjes aan het kijken. bij cam problemen voel je het voornamelijk bij echt heel diep doorzakken heb ik daaruit begrepen. niet bij 90 graden of minder. ik voel het al bij heel ondiep doorzakken of niet eens bij doorzakken maar gewoon al bij een stap zetten in rechte houding .bij de monsterwalks die ik maak zit ik ook niet eens diep maar ik kan deze oefening niet zonder pijn uitvoeren. ik vraag mij af waarom dit dan al zoveel pijn kan geven?

lijkt dan misschien meer op heup flexor pijn in de heupspieren zelf dan dat de cam bobbel de kom raakt?? als ik vooraf vorige maand had geweten dat een kwartiertje hardlopen al zoveel problemen kan uitlokken ha dik dit niet gedaan maar in heb afgelopen zomer ook heel actief gewandeld dus grote kans dat het later toch wel problemen had gegeven . nu een maand later zijn de klachten alleen maar erger geworden wat altijd hetzelfde klachten patroon is .

ik voel het de laatste dagen ook trekken in de knie door naar de voet en heb vaak spierspasmen in buitenkant dijbeenspieren bij druk erop ook al buig ik niet eens de heup door. deze klachten zijn elk jaar precies dezelfde klachten en worden eerst ook alleen maar erger als je de heup blijft belasten door al gewoon te bewegen zoals fietsen en een stukje wandelen . zelfs al in de supermarkt om boodschappen te doen. soms bij 2 stappen al last. vorig jaar schoot het tijdens een wandeling van 30 minuten al pijn in de bil en een paar dagen ervoor ook tijdens het wandelen begon het met pijn en stijfheid in het onderbeen toen ik nog maar een kwartiertje liep. met doorlopen ging dit weer over maar met als gevolg dus dagen later de onverklaarbare bilpijn onder het wandelen en toen was ik gelijk klaar. de klachten patroon die erna volgde was hetzelfde al nu . alleen dit keer heb ik geen pijn in de bil .

ook opmerkelijk dat deze klachten altijd ontstaan uit periodes nadat er veel actief gewandeld is en na verloop van maanden met veel rust weer overgaat en er dan periodes komen waarin het over is en ik bij dezelfde heup bewegingen in die periodes totaal geen last ervaar. op rontgen foto's is elk jaar ook verder niks te zien, en de mri van 3 jaar terug liet ook geen schades zien. dus daaruit concludeer ik dat de cam bobbel dan niet de kom raakt en de last veroorzaakt maar dit eerder met de heup spieren zelf te maken heeft. zoals u aangeeft de spieren moeten zich aanpassen vanwege het afwijkende gewricht , vandaar mogelijk ook dat dit nu met heupoefeningen meer pijn uitlokt omdat er mogelijk toch ergens spier of pees letsel is ontstaan door overbelasting . ik vraag mij wel af of mijn stijve rug /houding en zwakke rechterknie waar ik het eerder ook over heb gehad hierin ook een rol spelen in snellere overbelasting van mijn linkerheup? wellicht daardoor sneller overbelast raken, alleen tien jaar geleden hier nog geen last van. maar moet wel opmerken dat deze klachten aan de linkerheup wel zijn ontstaan nadat ik problemen kreeg met mijn rechterknie. mijn rechterknie stond 4 jaar geleden eens vast vanwege een stukje kraakbeen wat wat losgeraakt uit de knieschijf. ik kon toen amper staan op mijn rechterbeen en leunde veel op links. het linkerbeen begon vermoeid aan te voelen en toen kreeg ik kort daarna de heup/beenklachten .sindsdien heb ik deze klachten dus elk jaar terug. opmerkelijk altijd na de zomer waarin er actief gewandeld is.

Re: CAM Impingment

#38
Beste fysio

Klopt de uitvoering van de oefeningen is het belangrijkste, wellicht zal ik niet elke oefening even goed uitvoeren. met bruggetjes maken probeer ik er nu wel op te letten dat dit niet teveel vanuit de hamstrings komt maar ik ben ook niet al te soepel en heb een zeer stijve houding met name in de rug heb ik ook een tussenwervelprobleem .l5/s1 .een lekke tussenwervelschijf als gevolg van een oude fitness blessure. de fysio vond in mijn rechterkant onderrug heel veel spierspanning en kreeg dit ook niet weg.

verder merk ik eigenlijk dat met alle heupoefeningen die ik doe .zodra de boel opgewarmd is dan gaat de pijn voor het grootste deel weg als er pijn ervoor was. maar daarna komt het 2 keer zo hard weer terug in rust. ook al is er geen pijn vooraf dan komt er wel pijn..

vooral bij sommige heupoefeningen die meer belastend zijn voor de heupspieren maar ook bij oefeningen in liggende positie en dat vind ik zo opmerkelijk, zoals gisteren weer het geval was. vergaan van de pijn na het oefenen. ik heb zeker cam. maar dat heb ik ook in de rechterheup en daar voel ik niks met mijn oefeningen en ook daarna niet . ik ben veel youtube filmpjes aan het kijken. bij cam problemen voel je het voornamelijk bij echt heel diep doorzakken heb ik daaruit begrepen. niet bij 90 graden of minder. ik voel het al bij heel ondiep doorzakken of niet eens bij doorzakken maar gewoon al bij een stap zetten in rechte houding .bij de monsterwalks die ik maak zit ik ook niet eens diep maar ik kan deze oefening niet zonder pijn uitvoeren. ik vraag mij af waarom dit dan al zoveel pijn kan geven?

lijkt dan misschien meer op heup flexor pijn in de heupspieren zelf dan dat de cam bobbel de kom raakt?? als ik vooraf vorige maand had geweten dat een kwartiertje hardlopen al zoveel problemen kan uitlokken ha dik dit niet gedaan maar in heb afgelopen zomer ook heel actief gewandeld dus grote kans dat het later toch wel problemen had gegeven . nu een maand later zijn de klachten alleen maar erger geworden wat altijd hetzelfde klachten patroon is .

ik voel het de laatste dagen ook trekken in de knie door naar de voet en heb vaak spierspasmen in buitenkant dijbeenspieren bij druk erop ook al buig ik niet eens de heup door. deze klachten zijn elk jaar precies dezelfde klachten en worden eerst ook alleen maar erger als je de heup blijft belasten door al gewoon te bewegen zoals fietsen en een stukje wandelen . zelfs al in de supermarkt om boodschappen te doen. soms bij 2 stappen al last. vorig jaar schoot het tijdens een wandeling van 30 minuten al pijn in de bil en een paar dagen ervoor ook tijdens het wandelen begon het met pijn en stijfheid in het onderbeen toen ik nog maar een kwartiertje liep. met doorlopen ging dit weer over maar met als gevolg dus dagen later de onverklaarbare bilpijn onder het wandelen en toen was ik gelijk klaar. de klachten patroon die erna volgde was hetzelfde al nu . alleen dit keer heb ik geen pijn in de bil .

ook opmerkelijk dat deze klachten altijd ontstaan uit periodes nadat er veel actief gewandeld is en na verloop van maanden met veel rust weer overgaat en er dan periodes komen waarin het over is en ik bij dezelfde heup bewegingen in die periodes totaal geen last ervaar. op rontgen foto's is elk jaar ook verder niks te zien, en de mri van 3 jaar terug liet ook geen schades zien. dus daaruit concludeer ik dat de cam bobbel dan niet de kom raakt en de last veroorzaakt maar dit eerder met de heup spieren zelf te maken heeft. zoals u aangeeft de spieren moeten zich aanpassen vanwege het afwijkende gewricht , vandaar mogelijk ook dat dit nu met heupoefeningen meer pijn uitlokt omdat er mogelijk toch ergens spier of pees letsel is ontstaan door overbelasting . ik vraag mij wel af of mijn stijve rug /houding en zwakke rechterknie waar ik het eerder ook over heb gehad hierin ook een rol spelen in snellere overbelasting van mijn linkerheup? wellicht daardoor sneller overbelast raken, alleen tien jaar geleden hier nog geen last van. maar moet wel opmerken dat deze klachten aan de linkerheup wel zijn ontstaan nadat ik problemen kreeg met mijn rechterknie. mijn rechterknie stond 4 jaar geleden eens vast vanwege een stukje kraakbeen wat wat losgeraakt uit de knieschijf. ik kon toen amper staan op mijn rechterbeen en leunde veel op links. het linkerbeen begon vermoeid aan te voelen en toen kreeg ik kort daarna de heup/beenklachten .sindsdien heb ik deze klachten dus elk jaar terug. opmerkelijk altijd na de zomer waarin er actief gewandeld is. en dan nog iets vreemds. trap op voel ik helemaal niets. trap af geeft pijn en trekt in de knie. hoe komt dat eigenlijk?

Re: CAM Impingment

#39
Beste fysio,

Inmiddels gaat het steeds slechter merk ik. de klachten nemen steeds verder toe naarmate ik blijf bewegen. ik ga daarom nu ook minder bewegen omdat dit gewoonweg minder goed kan. bij een klein stukje fietsen heb ik al pijn en als ik wil wandelen en 10 stappen gezet heb dan begin ik het al te voelen in de heupregio en richting de voet trekken. totale rust schijnt nog het enige middel te zijn waarbij de pijn word onderdrukt. rekken wilde eerst ook nog wel eens helpen tegen de pijn maar ben nu op een punt gekomen dat rekken ook alleen maar meer last veroorzaakt.

ook zitten gaat nu amper meer zonder pijn te hebben. bij het opstaan uit een stoel voel ik vaker instabiliteit in de heup bij het weglopen de eerste stappen na het opstaan.. en ik krijg ook al pijn in de bil. ik heb een tens apparaatje en hiermee kon ik soms de pijn mee onderdrukken al gaat dit nu ook steeds moeilijker. als ik s'ochtends wakker word dan heb ik nu altijd met pijn die vanuit mijn heup naar de knie en zijkant onderbeen naar de voet trekt. dit is een branderige pljn. en ik heb vooral nu ook pijn steken in de zijkant/buitenkant onderbeen als ik stappen zet. voor mijn gevoel komt dit duidelijk vanuit de heup.

ik weet even niet meer wat te doen? en ik vermoed toch steeds dat heupoefeningen hebben bijgedragen aan meer uitlokking van de klachten dan goed. en wilde weten of een injectie met verdoving misschien uitkomst kan bieden?

ik heb ook iets gelezen over hyaluronzuur of cortison infiltraties bij cam klachten, maar met cortisone heb ik zelf een nare ervaringen gehad in mijn linker schouder omdat dit nogal een agressief gewricht en kraakbeen onvriendelijk middeltje is daardoor mijn Ac gewricht nu misvormt volgens de schouder orthopeed dus dat laat ik dan liever ook niet inspuiten .toch zeker niet in een dragend gewricht zoals een heup. .ik wil in ieder geval graag van de pijn af zonder mijn heup nog verdere schade toe te brengen. weet u uit ervaring wat zou kunnen helpen? ik heb hier een foto van mijn heup ,deze is gemaakt in januari dit jaar, je ziet duidelijk dat het puntje (CAM) waar ik pijltjes bij heb gezet aan de linker heup .(op de foto te zien rechts). iets meer uitgesproken is dan de andere kant. ook is de ronding van de linker heup kop bij dat puntje vlakker .en de orthopeed wilde er niet aan gaan opereren.




Afbeelding

Re: CAM Impingment

#40
Hoi Tigo,

Als bewegen meer klachten geeft is het verstandig om eerst even te stoppen met de heupoefeningen voordat je denkt aan andere middelen zoals injecties. Ik zelf ben in dit soort gevallen geen voorstander van injecties, maar dit is vooral afhankelijk van een mening en ervaring van specialisten.
Het is het proberen waard, maar als jij er slecht op reageert niet doen. Stop eerst maar eens met oefeningen en laat dit gebied even tot rust komen. En kijk daarna wat mogelijk is of begin dan met rustig opbouwen.

Mijn advies: neem 2-3 weken rust met heupoefeningen. Ga wel wandelen en fietsen, maar overdrijf hier even niet in.

Dat je zo snel klachten krijgen bij ondiepe buiging komt inderdaad niet van de CAM.
Mijn vermoeden blijft nog steeds dat dit gebied bij jou een enorme compensatie mechanisme heeft ontwikkelt wat nu overbelast is. En compensatie is niets mis mee, maar wel als er daarna een overbelasting komt. Dan klopt het niet zoals het hoort te kloppen. En met dit gebied bedoel ik vanaf onderrug tot aan het bovenbeen, want hierin kun je eigenlijk niets los zien t.a.v. spieren/ pezen/ banden etc.

Succes