klachten buitenkant heup

#1
Sinds 2 a 3 jaar heb ik klachten aan de buitenkant van mijn rechterheup, eerst zo nu en dan, maar de laatste anderhalf jaar voortdurende pijnklachten. Het lijkt op trochanter major pijn.
een jaar geleden ben ik hiervoor behandeld door een therapeut, eerst met acupunctuur en daarna met intensieve massage, dit heeft niet geholpen.
Daarna heeft en manueel therapeut het geprobeerd, maar ook bij deze geen resultaat.
Ik ben nu zo langzamerhand ten einde raad, is hier nog wat aan te doen?

Re: klachten buitenkant heup

#2
Beste Bert,

Zoals je beschrijft kan het zeker het trochanter major pijnsyndroom zijn. Kwam dit ook uit de test?
Massage/ acupunctuur en manuele therapie zijn goede behandeling ter ondersteuning en herstel bevordering van deze aandoening. Alleen om er definitief vanaf te komen moet je de oorzaak aanpakken. Deze zit vaak in verminderde spierkracht of verminderde stabiliteit en coördinatie rondom het heup gebied. Bij een beenlengte verschil kunnen zooltjes eventueel een meerwaarde zijn.

Wat ik zal adviseren is om een goede (sport)fysiotherapeut naar de klachten te laten kijken en dan 6-8 weken intensief te oefenen. De klachten moeten in dit tijdsbestek beter gaan bij het consequent oefenen.

Succes!