piriformis syndroom

Ik heb een vraagje mijn huisarts zegt dat ik een piriformis syndroom heb.
Helaas zou er weinig aan te doen zijn, wie is bekend met dry needle?
En weet of dit werkt bij een zenuw die op de bilspier drukt of wie heeft er ook last van en oplossingen voor?

Re: piriformis syndroom

Hoi Syl,

Helaas is er geen quick fix voor een piriformis syndroom. zoals de naam al zegt is het een syndroom, wat betekend een verzamelnaam van klachten in dit gebied. Dry needling kan zeker helpen. Maar ook lang niet bij iedereen, het is het proberen waard.

Over het algemeen werkt oefentherapie/ revalidatie/ trainen het beste daarmee hersteld 80%. Alleen is dit geen snel herstel, dit kan weken en soms maanden duren.

Succes

Re: piriformis syndroom

Hallo,

Vraagje, zou een ostepate hier iets in kunnen betekenen?

Hoi Syl,

Helaas is er geen quick fix voor een piriformis syndroom. zoals de naam al zegt is het een syndroom, wat betekend een verzamelnaam van klachten in dit gebied. Dry needling kan zeker helpen. Maar ook lang niet bij iedereen, het is het proberen waard.

Over het algemeen werkt oefentherapie/ revalidatie/ trainen het beste daarmee hersteld 80%. Alleen is dit geen snel herstel, dit kan weken en soms maanden duren.

Succes
[/quote]
Fysiotherapeute schreef:
20 aug 2022, 20:51
Hoi Syl,

Succes