Tunnelsyndroom

#1
Ik heb in beide polsen tunnelsyndroom. Nu kan ik bijna niet meer slapen van de pijn die helemaal doortrekt naar mijn schouders. Wat kan ik tegen die nachtelijke pijn doen? Ik heb nu tramadol en paracetamol van de arts voorgeschreven gekregen maar dit slaat niet aan. Weet u raad om te kunnen slapen. Ik ben 59 jaar en werk in de zorg.

Re: Tunnelsyndroom

#2
Beste,

heel vervelend uiteraard dat je nachtrust daardoor gestoord word. Op deze pagina kun je meer informatie vinden over het Capraal Tunnel Syndroom (CTS), https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... l-syndroom
Zoals je zult lezen is er bij CTS sprake van een beknelling van de middelste handzenuw, de nervus medianus. Deze zenuw vindt zijn oorsprong vanuit de nek-schouderregio, daarom zijn eventuele schouderklachten ten gevolge van CTS goed mogelijk. Om hier adequaat op in te spelen is het wellicht verstandig om de hulp van een fysiotherapeut in te schakelen. Zeker daar waar medicatie de klachten eventueel vermindert, maar geen blijvende oplossing voor het probleem is.
Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet