tricep brachii

#1
Hallo,

Afgelopen vrijdag ben ik gevallen met mijn fiets. Ik ben met een uitgestrekte rechter arm gevallen en nu krijg ik steeds meer last van mijn bovenarm. Het is vooral de achterkant van mijn arm (tricep), de pijn trekt helemaal door naar mijn nek en de zijkant van mijn rug.
Als ik op de spier druk is het wel gevoelig en vooral als ik een tijdje niks ermee heb gedaan is mijn arm erg stijf en doet pijn. Ook in rust heb ik pijn.
Ik kan hem wel helemaal bewegen.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.....

Groetjes

Re: tricep brachii

#2
Beste Mariet,

Wat vervelend. Na een val op een gestrekte arm zal er sowieso een kneuzing aanwezig zijn in het schoudergewricht. Schouderpijn geeft in de meeste gevallen uitstraling in de bovenarm regio. De spieren van de bovenarm hebben daarnaast ook een klap gehad, waardoor ze pijn kunnen doen.

Wat ik zal adviseren is om de schouder van de week toch even na te laten kijken bij een fysiotherapeut. Zodat als er daadwerkelijk wat is met de schouder, je er op tijd bij bent. Verder zoveel mogelijk rust houden. Wat wil zeggen de schouder niet in uiterste posities brengen en niet te zware dingen tillen met die arm. Wel gewoon bewegen.

Succes!