Pijnlijke bovenarm door ontsteking van de spieren en pezen

#1
hallo

een 6 tal weken geleden begon ik pijn te krijgen aan mijn bovenarm, maar bleef door werken.
2 weken nadat de pijn begon ging ik naar de HA die gaf me dyclofenac en rivotril. = Bleef doorwerken
terug een week later terug naar de ha die liet me een rx en echo laten doen, de uitslag daarvan was een zware ontsteking van de spieren en pezen in mijn schouder.
Toen moest ik van de ha thuisblijven en een week mijn arm een ganse dag in zo'n draagband, een week paar uur in draagband en paar uur eruit. En nu moet ik de draagband niet meer aandoen, want iedere keer ik die om had had ik heel veel pijn aan mijn pols.

Ondertussen ben ik nu al 3 weken thuis, maar heb nog altijd pijn en neem ik ondertussen ook dafalgan codeine erbij.

ik kan mijn arm niet boven mijn schouder heffen, en ook min arm achter de rug is pijnlijk. Ook zware dingen opheffen kan ik niet.

wat zou ik kunnen doen zodat dit vlug verbetert want zou zo vlug mogelijk terug willen gaan werken.

Re: Pijnlijke bovenarm door ontsteking van de spieren en pezen

#2
Wat vervelend dat je al zo lang thuis zit vanwege een ontsteking in je schouder. En jammer dat je ondanks de medicatie en het houden van rust nog steeds geen verbetering ziet.

Heeft de huisarts gezegd op welke termijn je verbetering zou kunnen verwachten? Bij dergelijke klachten is het belangrijk dat je schouder niet te lang 'stil staat'. Soms kan de fysio je helpen de beweeglijkheid in de schouder te behouden zonder dat je deze teveel belast. Als je klachten langer duren dan de huisarts heeft voorspeld dan kun je het beste nog een keer een afspraak maken om het hier eens over te hebben.

Re: Pijnlijke bovenarm door ontsteking van de spieren en pezen

#3
Beste B,

Klinkt heel vervelend zo lang thuis zitten en nog steeds geen verbetering. 5 weken met weinig verbetering is lang, overleg inderdaad met de huisarts welke termijn je verlichting mag verwachten.
U kunt altijd een fysiotherapeut in de buurt raadplegen om de schouder een keer na te laten kijken. Het is belangrijk dat de beweeglijkheid behouden blijft, tevens kan de fysiotherapeut kijken of hij/zij kan helpen om herstel te bevorderen. De fysiotherapeut kan ook samen met u kijken naar mogelijke oorzaken om in de toekomst het risico op deze klachten te verminderen.

Succes ermee!
cron