stekende pijn bovenarm

#1
hallo, ik heb een deken uitgeklopt s' avonds en dat deed ik nogal wild blijkbaar en ineens kreeg ik een stekende pijn in mijn bovenarm, aan de kant naast mijn borst. Nu kan het zijn dat het al fout ging met sporten (deed een oefening op zo'n apparaat om je bovenarmspieren te trainen, s 'morgens, maar had erna geen last ofzo)
Ik kan nu werkelijk bijna niks meer. Mijn haar niet borstelen, kracht zetten, of zijwaarts optillen... en dat al enkele dagen. kan zoiets vanzelf over gaan? Er is ook een bobbel voelbaar, maar verder zie je er niets aan de buitenkant.
Kan je zelf iets doen om de klachten te verminderen? Met warmte of juist kou? moet ik het heel rustig aan doen, of is juist iets van beweging beter?
Iemand zei dat het zelf op een operatie kan uitlopen, stel dat het zo is.. ben je er dan binnen een korte tijd weer van af?
Ik ga er uiteraard wel mee naar de dokter, maar ik ben er toch niet zo gerust op. ik wil over zes weken op vakantie en ik hoop eigenlijk dat ik dan nog wel weg kan.
Hoe lang kan zoiets duren?

Re: stekende pijn bovenarm

#2
Beste deken,

Wat vervelend. Na een plotselinge pijnscheut tijdens een activiteit kan er van alles gebeurd zijn in de schouder. Dit kan een verrekking zijn van spier of pees, maar in het ergste geval ook een scheuring in een spier/ pees of ander weefsel.

Als er duidelijkheid is wat er precies aan de hand is kan je zeggen hoe lang het gaat duren. Bewegen is altijd goed, maar binnen de pijngrens. Ga geen bewegingen maken die pijn doen. Vaak is dit in het begin wat "bungel" oefeningen.

De huisarts kan verder onderzoek aanvragen als dat nodig is, maar ga ook naar de fysiotherapeut. Dit kan best tegelijk om alvast de eerste adviezen te krijgen precies gericht op jou schouder. Zeker omdat 6 weken best kort is.

Succes!