Spierpijn en emotie

#1
Beste meneer, mevrouw,

Ik heb werk en ik heb mij sinds 2 maanden ziek ge meld omdat de werkdruk te hoog was. Ik ergerde me zo erg omdat er helemaal niet naar de werknemers gekeken wordt door het management dat ik ook erge last kreeg van spierpijn. Vooral in mijn armen. In mijn oksel. En dat komt vanuit de binnenkant van mn bovenarm heb ik het idee.
Ik ben nu dus thuis maar steeds als ik over mijn werk praat krijg ik weer pijn daar. Ook toen ik laatst naar een vriendin ging en langs mijn werk kwam. Ineens kreeg ik weer pijn!
Kan het zijn dat dit met mijn werk te maken heeft en hoe zorg ik ervoor dat ik hier bi j een volgende werkgever geen last van krijg. Ik hoop natuurlijk dat ik niet nog eens zoiets mee maak maar ik heb het idee dat als ik het woord werkstress hoor dat ik bij wijze van al pijn krijg. Ik hoef hiervoor toch niet in therapie? Het gaat dus om serieuze pijn.. Ik heb maanden lang bijna elke dag dat ik naar mijn werk op weg was al last gekregen van deze pijn en dat tot einde werkdag..

Mvg

Re: Spierpijn en emotie

#3
Beste Betje,

Wat vervelend van jou klachten. Gezien jou verhaal vermoed ik dat jou klachten gerelateerd zijn aan jou werkplek. Je wil hiervoor niet in therapie, maar dit is wel aan te raden. Deze heftige reactie is geen normale reactie. Het geeft jou zoveel stress dat je lichaam direct reageert door fysieke pijnklachten. Deze stressniveau moet naar beneden als je ooit nog goed willen kunnen functioneren. Dit is niet zomaar gedaan, maar kost tijd en professionele hulp.
Waarom wil je niet in therapie?

Hopelijk ga je hiermee echt aan de slag.

Succes!

Re: Spierpijn en emotie

#5
Beste Betje,

Ik bedoel een psycholoog of therapeut op dat gebied. Een fysiotherapeut kan jou niet verder helpen, omdat de oorzaak in de emotie zit. Zolang dat niet wordt aangepakt zullen de spierpijnklachten blijven bestaan. Eventueel kan een fysiotherapeut jou wel helpen als je ook begeleid wordt door een psycholoog. Maar dan heb je twee therapieën tegelijk, het is altijd de vraag of je dat wilt.

Succes ermee!

Re: Spierpijn en emotie

#6
Ok! Duidelijk. Dank u wel. Dat scheelt weer, geen fysio, want mijn behandeling zijn al op( ik krijg er 9 vergoed per jaar) en hou te weinig over per maand.

Bij een psycholoog zit ik al omdat ik iets uit het verleden aan het verwerken ben. Ik zal het met mijn psycholoog bespreken maandag. Heeft u een idee hoe lang zoiets duurt? Want als het wel een paar maanden duurt kan ik misschien beter een 2e psycholoog voor dit erbij nemen. Dat gaat sneller.
cron