Proximaal biceps letsel?

#1
Hallo,

Sinds gisteren vrij veel pijn tussen schouder en elleboog. Als ik alles lees en plaatjes bekijk lijkt het op proximaal biceps letsel. Wat kan ik het beste doen om zo min mogelijk klachten te hebben en zo snel mogelijk te herstellen? Wat voor oefeningen? In welke houding slapen? Medicatie? Smeersels? Ik ben herstellende van een buikoperatie en nog bedlegerig (nu wel 1x per dag zo'n 2 tot 3 uur beneden). Dus echt overbelast qua bewegingen ben ik niet ;-) Misschien is dit juist wel de boosdoener.
Bedankt!

Groetjes, Ricky

Re: Proximaal biceps letsel?

#2
Beste Ricky,

Wat vervelend dat je deze klachten hebt gekregen. Lig je veel op de schouder, waarvan de arm pijn doet? De schouder kan ook een oorzaak zijn voor pijn in de bovenarm. Probeer in ieder geval niet op die schouder te liggen. Is het de arm waar je de telefoon mee vast houdt? Als je veel op je telefoon zit, in liggende houding kan dit ook problemen aan je biceps en schouder geven. Wanneer heb je pijn in je bovenarm?

Probeer eerst de oorzaak te vinden, dan kun je het beste behandelen. Proximaal biceps letsel is een overbelasting blessure, dus als je inderdaad stil op je rug ligt, kun je dit eigenlijk niet krijgen.

Ken je de biceps-curl oefening? Geeft dit de pijn? Dan heeft het vermoedelijk wel met je biceps te maken?

Succes!

Re: Proximaal biceps letsel?

#3
Hoi,

Ik lig eigenlijk nooit op mijn zij/schouder.
Biceps curl oefening ken ik niet...
Misschien dat ik verkeerd vanuit mijn liggende houding laptop oppakte, dat het daardoor kwam.
Pijn: bij schouders ontspannen laten hangen. I k kan arm niet voorwaarts en zijwaarts optillen.
Vanochtend ging het heel stuk beter. Nu krijg ik weer last. Ik slik paracetamol en diclofenac. dat haalt pijn ver weg en daardoor ontspant alles meer. Verder smeer ik paar keer per dag kruidnagelzalf op de pijnlijke plekken en masseer ik ze. En zwaai rondjes met mn arm terwijl ik lichtjes voorovergebogen sta.
En ik probeer alle pijnlijke bewegingen zoveel mogelijk te vermijden.

groetjes, Ricky
cron