Klachten brachialis / supinator

#1
Wegens pijnlijke bovenarm sinds september 2017 meerdere fysio behandelinen gehad. Ook pijn bij draaien onderarm. Behandeld met dry needling waardoor de problemen met de onderarm (supinator) zo goed als weg zijn. Bovenarm (brachialis vermoedelijk) blijft. Word soms minder als ik de arm ontzie. Maar bij te zware belasting direct weer een terugslag naar stijfheid en pijn. Beter naar een orthopeed misschien? Herkent iemand zich hierin? Voelt alsof iemand hard met zijn knokkels op je bovenarm heeft geslagen.

Re: Klachten brachialis / supinator

#2
Beste Rene,

wat vervelend dat je elke keer een terugslag hebt in klachten. Graag stel ik je een aantal aanvullende vragen om meer over je klachten te weten te komen en je hopelijk verder te helpen:
- Je zegt pijn bij draaien onderarm, is dit met gebogen of gestrekte elleboog? en waar voel je de pijn op dat moment?
- Heb je naast de pijnklachten in de arm ook pijn of verminderde beweeglijkheid in de schouder of een recent verleden met schouderklachten?
- Zijn er naast pijn nog andere klachten in het arm aanwezig, bijvoorbeeld tintelingen/krachtverlies/veranderd gevoel?
Ik ben benieuwd naar je antwoorden voor verdere beeldvorming

Met vriendelijke groet

Re: Klachten brachialis / supinator

#4
Beste Rene,

bedankt voor je reactie. Goed om te weten dat de onderarmklachten niet meer actueel zijn en dat er ook een recent verleden is met nek-schouderklachten. Als ik je verhaal zo analyseer dan denk ik zelf als eerste aan mogelijke problematiek met de rotatorcuff spieren, dit zijn de schouderbladstabilisatoren en hebben een belangrijke functie voor het schoudergewricht. Meer informatie over deze spiergroep vind je hier: https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... uff-letsel
Voornamelijk de Supraspinatus is een spier die veelvuldig overbelast raakt. In de literatuur wordt beschreven dat deze spier voor referentiepijn in het bovenarm zorgt, dit is in de praktijk ook meer dan eens het geval. Een uitstralende doffe, zeurderige pijn in de bovenarm die vaak tot aan de elleboog of zelfs tot aan de hand reikt.
Om je alvast wat visueel te informeren kun je de zoekterm 'supraspinatus refered pain' in typen bij Google om een afbeelding van het referentiegebied van deze spier te zien.
Dit zijn klachten die per definitie door een fysiotherapeut behandeld kunnen worden, indien herkend uiteraard. Dus mijn advies is om de fysiotherapeut nogmaals te raadplegen of een second opinion uit te laten voeren door een collega.
Om je alvast wat visueel te informeren raad ik je aan om de zoekterm 'supraspinatus refered pain' in te typen bij Google.
Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet