Re: Pijn in beide ellebogen

#2
Hoi Dorien,

Dit kun je zeker doen en zal jou helpen bij het herstel. Je kan eventueel kijken als je last krijgt van je ellebogen om de hendels op een andere manier vast te houden, je kan ook zonder dat je deze vast houdt op de crosstrainer (dan is hij super goed voor je stabiliteit). Of je kan het handvat gebruiken dat vast zit.

succes

Re: Pijn in beide ellebogen

#4
Hoi,

Vandaag kreeg ik de diagnose dat ik ook thoracic outlet syndroom heb aan beide kanten. Ja, ik weet het, ik ben een enorme pechvogel haha. Nu is mijn vraag weer of gewoon op de crosstrainer mag? En ik zou ook graag willen weten of ik ook buikspieroefeningen zoals bicycle crunches mag doen? Excusen voor mijn vele vragen, maar ik ben mijn hele leven mollig en daar wil ik graag van af.

Groetjes,

Dorien

Re: Pijn in beide ellebogen

#5
Hoi Dorien

Inderdaad wat een pechvogel.
Een crosstrainer is geen probleem. Bicycle crunch zal ik nu niet doen. Maar wel de lage buikspieren als je hoofd en nek op de grond blijven liggen.

Vele vragen is niet erg, en het is goed dat je lekker actief blijft. Ook de TOS kan met specifieke oefeningen heel goed verholpen worden. Een goed uitgevoerde (dat is wel enorm belangrijk) kan vaak ook nog wel (dit moet geen klachten geven) Hiermee train je, je buikspieren maar ook je nek/ schouderspieren.

Laat je goed begeleiden door een fysiotherapeut

Succes met het herstel

Re: Pijn in beide ellebogen

#6
Fysiotherapeute schreef:
13 okt 2020, 08:56
Hoi Dorien

Inderdaad wat een pechvogel.
Een crosstrainer is geen probleem. Bicycle crunch zal ik nu niet doen. Maar wel de lage buikspieren als je hoofd en nek op de grond blijven liggen.

Vele vragen is niet erg, en het is goed dat je lekker actief blijft. Ook de TOS kan met specifieke oefeningen heel goed verholpen worden. Een goed uitgevoerde (dat is wel enorm belangrijk) kan vaak ook nog wel (dit moet geen klachten geven) Hiermee train je, je buikspieren maar ook je nek/ schouderspieren.

Laat je goed begeleiden door een fysiotherapeut

Succes met het herstel

Heel erg bedankt,


Groetjes,
Dorien