Skivakantie met een net herstelde gebroken arm

#1
Hii, ik heb begin december mijn onderarm (spaakbeen) gebroken, vlakbij mijn elleboog. Volgende week heb ik echter een skivakantie naar Milaan. Nu ben ik op zoek naar bescherming voor mijn onderarm/elleboog. De arts zei dat ik op zoek moest naar een brace maar gaf verder niet echt antwoord. Online vind ik alleen elleboogbescherming van skeeleren, wat allemaal vrij hard en onveilig op mij overkomt. Is het in dit geval verstandig om mijn arm in te tapen bij de fysiotherapeut of is er een ander soort bescherming waar ik in dit geval naar op zoek kan gaan?

Groetjes,

Re: Skivakantie met een net herstelde gebroken arm

#2
Beste Roww,

Voor een brace zal ik je adviseren toch bij een fysiotherapeut langs te gaan, deze heeft meestal een catalogus om te kijken welke brace het beste bij jou past. Maar waarom moet je bescherming dragen? Is de breuk volledig geheeld? Als dit niet zo is, is het niet verstandig om te skieën, als het wel volledig geheeld is kun je wel skieën. Als je het tenminste durft. Een brace geeft niet veel bescherming tegen eventueel weer groot letsel, het beperkt wel je bewegingsvrijheid. Maar ik vermoed dat dit besproken is met jou, als om goede reden een brace wordt geadiviseerd zal ik dit met een fysiotherapeut bespreken.

Succes! En veel plezier