Pijn elleboog na val

#1
Twee weken geleden ben ik met turnen gevallen en heb ik mijn arm bezeert. Ik weet niet precies hoe ik ben gevallen maar waarschijnlijk ben ik of door mijn elleboog gezakt of ben ik er echt op gevallen. Het deed gelijk heel veel pijn dus ik heb het meteen gekoeld. Alleen deed het zoveel pijn dat ik niks meer van mijn arm kon bewegen dus toen ben in haar de HAP geweest waarna er vervolgens foto's zijn gemaakt van mijn hele arm. Hier was gelukkig niks op te zien.
Nu twee weken later heb ik nog steeds last van mijn arm. Volledig strekken en volledig buigen doet pijn aan de binnenkant van mijn elleboog. Als ik daar op druk doet het ook pijn. (Tussen de knobbel van de binnenkant van de elleboog en de harde grote punt aan de achterkant van de elleboog)
Ik sport vier keer per week dus ik het zou het echt een ramp vinden als dat niet meer mogelijk is. Gelukkig is het nu nog vakantie. Volgende week beginnen de trainingen weer.
Kan er iemand mij misschien advies geven?

Re: Pijn elleboog na val

#2
Beste Lisa,

Wat vervelend, is jou elleboog ook blauw of dik geworden? Een beperking van de beweging is vrij normaal na een groot trauma. Dit kan onder andere komen door een kneuzing. Maar op de pijnlocatie zitten ook verschillenden banden. Deze zorgen voor stabiliteit van de elleboog en kunnen ook beschadigd zijn na een val. https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... l-elleboog

Kun jij jou onderarm draaien. (handpalm naar boven en beneden draaien?) Ik zou ieder geval adviseren nu niet te sporten en de elleboog bij een fysiotherapeut na te laten kijken. Deze kan jou helpen om de beweeglijkheid weer normaal te krijgen.

Succes!
cron