ontstoken pees

#1
Ik heb de laatste tijd last van mijn elleboog wanneer ik kracht uitoefen met mijn triceps. Ik heb de online fysio check gedaan, hier kwam uit dat waarschijnlijk mijn pees van mijn tricep ontstoken is. Kan ik met deze klachten nog wel fitnessen? Kan ik nog oefeningen uitvoeren waarbij ik mijn triceps gebruik? (dan wel met minder gewicht?)

Met vriendelijke groet,
Tim

Re: onstsoken pees

#2
hoi tim,

je kunt het beste even rust nemen met de triceps oefeningen en elke andere oefening die pijn geeft bij de elleboog.

ik zou daarnaast een fysio of manueel therapeute raadplegen voor behandeling als het niet overgaat met rust. wacht daar dan niet te lang mee. met een goede behandeling kan je na een paar weken misschien wel weer wat gaan doen. het is heel vervelend, maar doortrainen geeft meer klachten, ook al is het met lichte gewichten.

de oorzaak zit meestal of in het elleboog gewricht. de triceps loopt ook over de schouderkop. dus daar kan ook een beperking zitten. laat deze gewrichten goed controleren op hun mobiliteit. laat dat behandelen. waarom alleen maar aan die kant geblesseerd? train je die arm anders? heb je daar eerder klachten aan gehad? heb je polsklachten?

laat maar weten.
succes.