shouder overbelasting?

#1
Hallo ik heb een vraag,

Ik ben twee maanden geleden begonnen met naar de sportschool te gaan ben sins dien meerdere keren in de week daar te vinden. Bij het doen van een oefening genaamd ''bar dips''kreeg ik schietende pijn in mijn schouders. Tijdens de oefening had ik er geen last van maar zodra ik de stang losliet schoot de pijn erin. Ik ben niet gestopt met die oefeningen en als ik die oefening nu doe heb ik geen pijn meer. Alleen ik vraag me nu ineens af of ik misschien mezelf heb geblesseerd en of ik die oefening misschien beter niet meer kan doen?

Re: shouder overbelasting?

#2
Beste,

Zover ik nu begrijp heb je nergens last van? Alleen toen der tijd na de oefening een schietende pijn? Je kan nu alles pijnvrij doen?

De bardips zijn goede oefening, maar zo ontzettend zwaar voor je schouders. De uitvoering en positie van je schouders zijn belangrijk. Maar als je op het moment nergens last van hebt is er weinig meer aan de hand. Blijf wel op de positie en beweging van je schouders letten. Als je voorheen nooit wat aan krachttraining hebt gedaan, heb je deze oefening misschien wel een beetje te snel ingevoerd (2 maanden)

Succes!