Steken linkerschouder blad en onderliggende spier

#1
Sinds 3 weken kreeg ik na het sporten last van een vastzittende rug. Voelde niks knappen, het was er ineens. Naar de fysio geweest en die constateerde 3 vastzittende wervels. Die snel los gekregen maar daarna straalde de pijn uit naar de linkerkant, precies onder het schouderblad. Het steekt af en toe, heel vervelend, soms geen pijn, maar af en toe heel scherp. Ik kan wel mijn arm en schouder goed gebruiken, niks geblokkeerd, maar die steek op schouderblad is erg vervelend. Ik loop nu bij de fysio, maar begrijp dat de schouderblessure lang kan duren? Ik doe trouw iedere dag oefeningen

Re: Steken linkerschouder blad en onderliggende spier

#3
Ik doe aan fitness en kreeg ineens die pijn en steken bij schouderblad. Ik heb oefeningen gekregen en heb het gevoel dat het wel helpt. Vandaag weer een oefensessies bij de fysio gedaan en dat ging goed. Nu even iets meer last, voel nu. Weer wat meer druk en op mijn schouderblad. Bij het sporten en bewegingen doet het geen pijn, hoop dat het idd snel over gaat. Kan het zijn dat je ineens weer iets meer last hebt? En klopt het dat een schouderblessure lang kan duren?

Re: Steken linkerschouder blad en onderliggende spier

#4
Hoi,

Goed dat je onder begeleiding bent van een fysiotherapeut. En ja, en ja. Een blessure gaat over het algemeen heel wisselend en kan ineens wat meer pijn geven dan anders. Zonder echt aanwijsbare oorzaak voor de patiënt. Dit komt omdat veel factoren van belang zijn.

Elke blessure kan lang duren, schouderblessure staat er wel om bekend. Omdat het vaak complex is, en een schouder zichzelf snel aanpast. En ook niet echt rust gegeven kan worden. Maar de meest voorkomende oorzaak is dat er niet juist wordt omgegaan met een blessure. Het lichaam gaat zich aanpassen, waardoor de blessure vaak in stand gehouden wordt.

Maar gezien jou verhaal, zal ik daar zeker nog niet angstig voor zijn. Je bent er vroeg bij en je ervan bewust dat is het belangrijkste.

Re: Steken linkerschouder blad en onderliggende spier

#5
Ik hoop het echt. Soms voel ik het ook aan mijn borstspier en gevoel dat ik niet genoeg lucht krijg, omdat er iets klem zit. Ik kan verder goed ademen, maar voelt soms als maagzuur. Kun je ook wat last hebben met ademhalen door die rugspier? Heb het niet iedere dag, maar speelt soms even op.
Vandaag weer fitness training gedaan, ging goed, maar dat voel ik wat bij de borst.