Pijn schouder

#1
Dag allen,

Ik heb nu al ongeveer 3 weken heel erg last van mijn rechter schouder. De pijn is langs mijn rechterschouderblad. Het is begonnen toen ik naar de fysio ging voor mijn houding. Verschillende behandelingen gehad en het had positief effect. Toen op een avond kwam ik terug van mijn werk en kreeg ik heel last van mijn schouder. Tijdens het werk had ik ook wel van die ‘enge’ pijn, het lijkt net of iemand je een elektrische schok geeft in je schouderblad en dan heel vaak. Toen ik thuis kwam was dat gelukkig over maar ik had toen een erge stekende pijn. Mijn vingers waren toen ook op gezwollen. Terug naar de fysio en deze gaf mij de diagnose neuralgische amyotrofie. Ik moest naar de huisarts en deze zei dat er naar gekeken moest worden, maar bevestigde diagnose niet van de fysio. Volgens haar waren het mijn zenuwen.. Ik heb nu een verwijzing voor de neuroloog, maar de wachttijd is lang. Ik kan nu ook amper meer slapen en ook schrijven gaat zeer lastig (slaap altijd op die schouder en moet veel schrijven voor mijn werk).. dus het begint echt te irriteren. Heeft de fysiotherapeut dan toch gelijk of wat kan dit zijn?

Alvast hartelijk bedankt voor het beantwoorden!

Re: Pijn schouder

#2
Hoi Sara,

Oei wat een vervelend verhaal. Het is onmogelijk om te zeggen of je NA (neuralgische amyotrofie) hebt. Maar dit moet wel uitgesloten worden. (of bevestigd) Kenmerken van NA zijn, 3-4 weken heftige pijnen, deze moeten dan verdwijnen (meestal) en blijft er gevoelstoornis en krachtverlies over in de arm.
Vaak ontstaat dit na een infectie, helaas zien we door Corona ook een toename van NA. Het is een probleem van het afweersysteem. Het Radboud in Nijmegen heeft hier een expertise centrum van https://www.radboudumc.nl/patientenzorg ... amyotrofie. Misschien staat hier meer informatie wat herkenbaar is, of juist niet.

Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.