gescheurde pees in de schouder

#51
Hallo,

Ik ben afgelopen week gestruikeld over een afzetting s bord van een bouw bedrijf dat midden op de stoep stond . (Alleen het zwarte onderkantje geen wit rood bord er in). Ik had mijn zoontje van 3 op mijn rechter arm. Toen heb ik hem met mijn linker arm beschermd zodat hij niet met zijn hoofd op de stoel viel. Nu ben ik met links eerst op mijn onderarm gevallen en daarna is alles is de linker schouder opgerekt fotos gemaakt in het ziekenhuis. Niks gebroken. maar vermoeden is dat ik 1 of meerdere pezen gescheurd heb in mijn schouder. Ik kan niet heffen met mijn arm en slapen doe ik ook minimaal van de pijn.. woensdav moet ik een echo maken in het ziekenhuis om te kijken welke pezen en hoe groot de scheur is.. ik ben 31 jaar.. wat kunnen ze of gaan ze hier aan doen ? Ik ben meer dan de helft van mijn kracht in mijn arm kwijt.. iemand enig idee wat ze gaan doen en hoelang het herstel is ??

Mvg sharon

Re: gescheurde pees in de schouder

#52
Hoi Sharon,

Wat ontzettend vervelend, zeker op deze manier. Het is afwachten wat de echo laat zien. Gezien je leeftijd en ontstaan door een trauma kunnen gescheurde pezen vaak nog prima gehecht worden. De revalidatie duurt wel enkele maanden helaas. Je kan ook kiezen voor niet opereren, de arts zal alle opties met jou bespreken en samen een keuze maken.

Maar een operatie gezien je leeftijd lijkt me beste optie (afhankelijk van wat ze vinden). De revalidatie kost maanden tot een jaar maar eigenlijk met wel goede functie van je schouder tot gevolg.

Succes en als je vragen hebt naar aanleiding van de echo, laat het weten
cron