Re: Klachten schouder/nek, gevoelsverandering

#11
Langeman1987 schreef:
08 nov 2019, 16:54
Ik ben een man van 32. Heb sinds 10 jaar nekklachten. Eerst sporadisch, met veel klachtenvrije periodes, de laatste twee jaar bijna altijd pijn.
Sinds kort ook uitstraling naar linker schouder. Gebruikte een tijdje amitriptyline 25 mg en had toen minder last. Ben in mei van dit jaar met medicatie gestopt omdat ik zonder wilde proberen (en omdat ik er flink van aan kwam).

Ik ben bang dat de klachten niet meer over zullen gaan. Rontgenfoto van nek laat geen bijzonderheden zien. Ga binnenkort traject beginnen bij revalidatiecentrum. Twijfel nog of een MRI-scan zinvol is. Heb ook last van tintelingen in nekregio. Links lijkt doorgaans wat doffer aan te voelen dan rechts (gevoelsverandering). Paar weken geleden was ik even pijnvrij, heel gek. Had toen geen last. Was bijna vergeten hoe dat is.

Wie herkent deze klachten? Tips over hoe ermee om te gaan zijn welkom. Mijn houding is van nature niet zo goed (forward head posture), maar daar heb ik wel flink aan gewerkt.

Alvast bedankt.
Hoi beste langeman ik heb ongeveer dezelfde klachten behalve de tintelingen .Maar aangezien je wel ook last van je schouders heb denk ik toch dat er iets mis is gegaan bij de aanhechtings punten van het linker gewrichtje .En dat kan erg vervelend zijn spreek ik uit ervaring .Ik loop ongeveer zelf al 24 jaar met dat soort klachten .Ze zien niks op de foto s maar de pijn is duidelijk en helder . De klachten en oplossingen zijn meestal zeer complex . Het komt er ongeveer op neer dat als je teveel met rechts doet de linkerkant naar elkaar toe trekt en dat links wat naar elkaar getrokken word . Doe je teveel met links word rechts naar elkaar toe getrokken .tenminste dat is mijn bevinding .Als ik zo luister naar jouw lijkt het bij jouw op een beknelde zenuw met uitstraling .Dan zou ik als ik jouw was twee onafhankelijk oefeningen doen met rechts en links om te kijken of het erger word of juist minder .Ik denk dat links bij jouw juist iets uit elkaar getrokken moet worden dus ik denk dan aan een linker oefening maar dat zal je zelf even moeten testen ( en met heel weinig beginnen ).Wat bij mij altijd werkt is een lang stuk wandelen en dan niet je armen in je zak maar juist los .
Wat ook niet helpt zijn pijnstillers en al helemaal geen slaapmedicatie . Je voelt dan totaal niet meer in welke houding je slaapt zodat je ook niet meer verdraait als dit juist fout is . De uitkomst is dan vaak dat je moe en niet uitgerust wakker word . Beter dan de pijnstillers overdag es gebruiken als het echt niet meer gaat . Erg vervelend allemaal en het bederft behoorlijk je levensvreugde. .Ik hoop dat je iets aan de tips hebt , lijkt me leuk te horen sterkte . Vrg vincent