Scheurtje in schouderpees

#1
Goedemiddag,
Na röntgenfoto en echo blijk ik een scheurtje in mijn supraspinatus pees te hebben in mijn schouder waardoor het gewrichtsvocht in mijn slijmbeurs komt en die dus behoorlijk geïrriteerd/ontstoken is nu en ook klem zit. Nu heb ik van de orthopeed te horen gekregen dat hij vooralsnog conservatief wil behandelen, dwz wel bewegen maar niet belasten. Hij hoopt dan dat het over een week of zes beter gaat. Nu is mijn vraag wie heeft dit ook meegemaakt en mag ik nu echt helemaal niets meer met die arm doen?

Re: Scheurtje in schouderpees

#2
Beste Jolanda,

Dit is een veel voorkomende probleem in de schouder. Een orthopeed opereert dit liever niet en is ook niet nodig. Je mag rustig bewegen pinnen de pijn grens. Elke keer dat je pijn ervaart ga je over de grens heen waardoor je niet kan herstellen. Een fysiotherapeut kan je hierbij eventueel helpen en ook oefeningen geven voor de schouder die voor jou specifiek goed zijn.

Succes hopelijk wordt het geen operatie.

Re: Scheurtje in schouderpees

#3
Bedankt voor het antwoord. Heb inmiddels weer contact gehad met de orthopeed, ik mag mijn arm wel bewegen maar absoluut niet belasten. Ik mag ook niet naar een fysiotherapeut aangezien hij van mening is dat er dan over de grens wordt gegaan met oefenen en dat zou dan alleen maar het herstel belemmeren.