Schouderklachten na schouderluxatie

#1
Hallo,

2 weken geleden heb ik mijn schouder uit de kom gehad, Dit is al vaker gebeurt helaas, hypermobiel.
Deze keer heb ik hem er zelf in kunnen krijgen niet zo slim, daarna naar de huisarts gegaan en een röntgenfoto laten maken in het ziekenhuis, daar waren geen bijzonderheden op te zien. Weer terug gegaan naar de huisarts want het voelde niet goed, daarna doorverwezen naar een orthopeed en ik moet een mri scan laten maken om te zien of er iets kapot is, dat duurt helaas nog 3 weken voor ik daar terecht kan.
Nu wordt de pijn steeds erger en ik leef nu al op pijnstillers, ik heb echt het gevoel dat er iets niet goed zit. Dit heb ik nooit gehad.. meestal is het na wat rust wel over.
Nu een nare stekende pijn bovenin mijn schouder, mijn schouderblad doet pijn en het lijkt of hij uitsteekt, Kan mijn arm niet zijwaarts opheffen, 2 vingers tintelen en voelen Dof, wanneer ik mijn arm probeer te bewegen (wat niet meevalt) ook een nare pijn in mijn onderarm en het gevoel alsof mijn schouder elke keer uit de kom zakt.
Zou ik weer naar de huisarts moeten bellen of het maar even moeten afwachten tot ik eindelijk terecht kan voor de mri scan? Ik weet niet of iemand dit herkend?

Re: Schouderklachten na schouderluxatie

#2
Beste,

wat vervelend om te horen, zeker als je pas over 3 weken terecht kunt. De klachten zijn wel goed te relateren aan een recente luxatie (ontwrichting) van de schouder, meer informatie over klachten bij een schouderluxatie kun je hier teruglezen: https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening ... derluxatie
Op dit moment zal het om de pijn iets in te perken wellicht verstandig zijn om de pijnlijke plek te koelen en gedoseerd te blijven bewegen (niet door de pijngrens heen). Wanneer je echt teveel pijn blijft houden is het mijn inziens raadzaam om de huisarts te raadplegen en te kijken of je eerder terecht kunt.
Succes!

Met vriendelijke groet