Extreme pijn na cortisone injectie schouder inmiddels 2,5 maanden later

#1
Goedemiddag,

Ik ben een vrouw van 34 jaar. In december is bij mij door de sportarts een cortisone injectie gezet in mijn schouder nadat op een mri een slijmbeursontsteking was vastgesteld. Waarschijnlijk opgelopen door overbelasting. Voor de injectie had ik voornamelijk pijn bij kracht zetten, in bed liggen en bij lang stilzitten. Na de injectie heb ik gelijk dezelfde nacht extreem veel pijn ervaren. Vervolgens is de pijn eigenlijk niet meer weggegaan. Wellicht iets minder geworden, maar sommige dagen ben ik nog steeds misselijk van de pijn, terwijl ik niet veel bijzonders heb gedaan. Verschillende fysio's hebben er inmiddels naar gekeken, maar behalve geduld hebben is er nog niet echt een oplossing gekomen. Na elke behandeling vlamt de pijn ook weer enorm erg op. O.a. Dry needling, tissue massage en trigger point therapie. De enige oplossing die de sportarts biedt is opnieuw een injectie zetten, maar dat ga ik echt niet meer doen. Niemand die me ook echt een verklaring kan geven waardoor het nu zo verergerd is. Soms ga ik zelfs denken dat het in mijn hoofd zit, maar er is ook wel wezenlijk pijn die wordt uitgelokt door bepaalde bewegingen, zoals mijn armen boven mijn hoofd brengen, dus dat lijkt me ook niet het geval. Pijnstillers werken overigens niet, dus soms denk ik ook wel aan zenuwpijn. Misschien dat iemand iets dergelijks ook heeft meegemaakt. Ik ben zelf een beetje ten einde raad soms.

Re: Extreme pijn na cortisone injectie schouder inmiddels 2,5 maanden later

#2
Hoi Elizabeth,

Wat ontzettend vervelend dat je zoveel last hebt van de injectie. Helaas komt dit soms voor, vaak komt dit door een infectie. Vooral als er een pijntoename van meer dan 1 of 2 weken aanwezig is, wordt er vaak aan een infectie gedacht.
Vaak is het onduidelijk waarom je een heftigere reactie krijgt.

Vaak kun je hier weinig aan doen helaas. Maar misschien kan een simpel bloedonderzoek wel aantonen of er een infectie is?
Daarnaast blijft het de vraag waar de injectie is gezet (als het niet onder geleide van echo is gedaan) Een slijmbeurs is een paar mm dik, als deze wordt geprikt maar niet onder geleide van echo is de kans groot dat de slijmbeurs niet goed geprikt is. Maar wat is er dan wel geprikt?
Als de pijn toeneemt met bepaalde bewegingen kan het ook nog aan de spieren/ pezen liggen. Misschien zijn deze geprikt? Is er nadien nog een keer een echo gemaakt?

Als fysio weten we dat dit helaas voor kan komen, de oorzaak is vaak onbekend, en wat je eraan kan doen ook.
Als mij dit zou overkomen zou ik inderdaad een infectie willen uitsluiten en een echo van mijn schouder willen laten maken om te zien wat er aan de hand is. Misschien de echo door een fysiotherapeut of iemand anders laten maken.

Hopelijk is de pijn snel minder

Re: Extreme pijn na cortisone injectie schouder inmiddels 2,5 maanden later

#6
Hallo

Ik heb exact hetzelfde voor.
12 dagen geleden cortisone spuit in schouder omwille van peesontsteking.
Vanaf dan pijn toegenomen.
Het voelt aan als een dag en nacht brandend vuurtje.
Nog 14 wachten en hopen dat cortisonespuit toch nog zin heeft om te werken. Zoniet volgt een cortisonespuit in gewricht zodat ook pees hopelijk pijnvrij wordt.
Ik kan absoluut geen ijs verdragen op mijn schouder wegens te pijnlijk.

Re: Extreme pijn na cortisone injectie schouder inmiddels 2,5 maanden later

#10
Hoi Elizabeth,

Wat een ontzettend vervelend verhaal. Is er nadien nog verder onderzoek gedaan? Is de injectie onder geleide van echo gezet? Door een injectie onder geleide van echo te zetten weet je zeker dat de injectie goed in de slijmbeurs is gezet.

Vermoedelijk is de injectie niet goed gezet, als de injectie juist in de slijmbeurs bij een echte slijmbeurs ontsteking is gezet moet een injectie werken. Of jou lichaam reageert heel bijzonder op cortisone injecties.

Wat ik zal doen als het mij overkwam dan zal ik een echo vragen om te kijken hoe de schouder er nu uitziet. In zeldzame gevallen kan een injectie echt wel beschadigingen toebrengen.

Daarnaast zal ik de behandeling zetten op oefentherapie om de rotatorcuff te versterken, maar ook de gehele keten rondom de schouder.

Succes