Sleutelbeen doet pijn na breuk

#11
Hallo iedereen,
Ik ben 15 en heb 7 weken geleden mij sleutelbeen gebroken. Vandaag hen ik mijn eerste voetbalmatch terug gespeeld. Ik kreeg een zeer harde schouderduw en ben direct af het veld gegaan. Ik heb nog steeds zeer veel last. Kan het opnieuw gebroken zijn of zou het dan meer pijn doen ?

Re: Opnieuw breken

#13
Hoi, ik heb ook snel een vraag tussendoor. Ik heb 2 weken geleden mijn sleutelbeen gebroken, de pijn ging echter al weg na een weekje en ik kan zelfs al gemakkelijk zonder pijn trainen in de sportschool (behalve mn borst), mijn moeder en ik vinden dit wonderbaarlijk en ik vraag me echt af hoe dit nou kan. Het bot was helemaal doormidden en het staat schuin omhoog maar dit beperkt mij niet, echter doe ik rustig aan want ik wil niet dat het verkeerd terug gaat groeien.

Re: Opnieuw breken

#14
Cas schreef:
14 mar 2022, 15:46
Hoi, ik heb ook snel een vraag tussendoor. Ik heb 2 weken geleden mijn sleutelbeen gebroken, de pijn ging echter al weg na een weekje en ik kan zelfs al gemakkelijk zonder pijn trainen in de sportschool (behalve mn borst), mijn moeder en ik vinden dit wonderbaarlijk en ik vraag me echt af hoe dit nou kan. Het bot was helemaal doormidden en het staat schuin omhoog maar dit beperkt mij niet, echter doe ik rustig aan want ik wil niet dat het verkeerd terug gaat groeien.
Note: wij denken dat ik iets heb waardoor het botherstel extreem snel gaat

Re: Opnieuw breken

#15
Hoi Cas,

Gelukkig komt dit veel voor :) een breuk van een sleutelbeen hoeft niet zoveel klachten te geven. Maar ik zal wel adviseren rustig aan te doen met zware training van de armen. Inderdaad sowieso geen borst trainen, maar ook geen pull ups.
Het bot moet wel de tijd hebben om te genezen.

Aan het sleutelbeen zitten weinig spieren, en er komt pas veel druk op tijdens steunnamen (planken bijv.) of bij uiterste posities van de armen.

Hopelijk herstel je goed

Re: Opnieuw breken

#16
Heey kees 1996.

Ik lees nu je reactie.

Hoe gaat het nu met je.
Ik lees nu je reactie.

Ik ben geoppereed in het UMCG.
Zo als ik zij had ik een dubbele breuk. Maar ik denk dat wel meer universitaire ziekenhuizen er zijn die het doen denk dat Nijmegen ook wel goed is.

Mijn tip is echt je klachten goed opteschrijven en heftig te brengen. Laat zien waarom jij zo erg lijd onder dit alles.
Ook is de OK in ziekenhuizen echt de laatste optie dus laatzien wat jij al allemaal geprobeerd hebt. B.v. fysiotherapie
En zeg gewoon duidelijk dat jij je bewust ben van de risico's maar echt graag een operatie wilt.

Succes.

Re: Opnieuw breken

#17
Ik heb mijn sleutelbeen gebroken en zelf gezet hij stak uit en ik heb hem terug geduwd nu staat hij 20cm naar voren en heb ik een hangtiet en een soort nekhernia straalt uit doet pijn en meer normaal functioneren wordt moeilijk wat is hier aan te doen (12 jaar geleden gebeurt)