2 frozen sholders en veel pijn in bovenrug en nek

Sinds 12 maanden heb ik een frozen sholder links en sinds 6 maanden ook de rechter. Beide in stadium 2 denk ik.Nu sinds 6 maanden heel veel pijn tussen de schouderbladen en de nek.
Branderig, en ook doof gevoel. Heb enorme spierknopen ontwikkeld. Kunnen de zenuwen bekneld worden door de triggerpoints?
Kan niet meer op mijn rug slapen hierdoor, en moet daarom om en om op de schouders liggen. Kan dit het genezingsproces van de schouders remmen?
Heb een aantal keren fysiotherapie gehad, maar dat gaf alleen maar meer pijn.

Re: 2 frozen sholders en veel pijn in bovenrug en nek

oei, wat ontzettend vervelend 2 frozen shoulders tegelijkertijd :(

Je kan daar zeker veel last van je nek/ schouderbladen en bovenrug van krijgen. Het zou kunnen dat de spierknopen druk geven op zenuwen, gelukkig komt dit niet zoveel voor.
Heb je eventueel foamroller voor je bovenrug al geprobeerd? Wanneer heb je fysiotherapie gehad? Als dit in stadium 1 was, heeft het vaak minder zin. Als de pijn weg is en voornamelijk de beperking nog aanwezig kan fysio zeker wel een meerwaarde hebben. Zeker ook voor je bovenrug. Ik zal dit wel adviseren.

Succes!

Fysiotherapeute schreef:
21 nov 2021, 15:06
oei, wat ontzettend vervelend 2 frozen shoulders tegelijkertijd :(

Je kan daar zeker veel last van je nek/ schouderbladen en bovenrug van krijgen. Het zou kunnen dat de spierknopen druk geven op zenuwen, gelukkig komt dit niet zoveel voor.
Heb je eventueel foamroller voor je bovenrug al geprobeerd? Wanneer heb je fysiotherapie gehad? Als dit in stadium 1 was, heeft het vaak minder zin. Als de pijn weg is en voornamelijk de beperking nog aanwezig kan fysio zeker wel een meerwaarde hebben. Zeker ook voor je bovenrug. Ik zal dit wel adviseren.

Succes!
Ja , ik heb een foamroller besteld, maar het is lastig die te gebruiken, kan niet op de grond liggen kom dan echt met geen mogelijkheid meer overeind, omdat ik niet kan steunen op de armen. Ook tegen de muur is lastig omdat beide schouders vastzitten.
Volgens de fysiotherapeut zat ik toen in fase 2, maar dat is nu al weer 4 maanden geleden.
Volgens de theorie zou mijn pijn nu dus moeten afnemen maar merk er weinig van.
Kunnen die spierknopen weer helemaal verdwijnen en de druk op de zenuwen ook?
Met andere woorden komt dit ooit nog goed...begin echt wanhopig te worden.

Heel begrijpelijk, maar dit komt echt goed! Helaas kan dit ook echt lang duren :(

Bij een frozen shoulder moet je pijn echt vermijden, dit werkt alleen maar averechts. De fases gaan helaas niet op tijd, maar op symptomen, zolang pijn fors aanwezig is zit je nog niet in de tweede fase. Een injectie kan hierbij wel echt helpen. Ik weet niet of je die al gehad hebt. Anders zal ik dat adviseren als je nog zoveel pijnklachten hebt.

Heb je toevallig ook diabetes Type 1 of 2?

Fysiotherapeute schreef:
25 nov 2021, 09:19
Heel begrijpelijk, maar dit komt echt goed! Helaas kan dit ook echt lang duren :(

Bij een frozen shoulder moet je pijn echt vermijden, dit werkt alleen maar averechts. De fases gaan helaas niet op tijd, maar op symptomen, zolang pijn fors aanwezig is zit je nog niet in de tweede fase. Een injectie kan hierbij wel echt helpen. Ik weet niet of je die al gehad hebt. Anders zal ik dat adviseren als je nog zoveel pijnklachten hebt.

Heb je toevallig ook diabetes Type 1 of 2?
Nee, ik heb geen diabetes of andere ziekten die met FS te maken kunnen hebben...Wel enorm veel stress en in de overgang, ik denk zelf dat het daar mee te maken heeft.
Omdat mijn schouders al helemaal vast zitten, dacht ik dat ik in de 2e fase zat.
Nee, geen injecties gehad, dat zie ik niet zitten, ivm met de verminderde weerstand.
Maar daar zijn de meningen ook over verdeeld. Mijn fysiotherapeut zei er in deze Corona tijd voorzichtig mee te zijn. Terwijl de huisarts dat niet zo ziet.