Re: Pijn lagerug heup been

#11
Hoi weet je al iets meer.

ik heb namelijk precies dezelfde klachten en ook geen enkele behandelaar weet wat hij met mij aan moet.
bij mij kraakt (of verschuiven) het is een luid knakkend gevoel iets in de onderrug als ik liggend mijn rug strek of opsta uit de stoel, heel vaak heb ik ook het idee dat daar de pijn vandaan komt.
de pijn is nu al 10 maanden, neuroloog denkt ook het si gewricht maar op mri, fotos ct niks te zien.
ilona

Re: Pijn lagerug heup been

#12
Pijn rondom de bekken
Mijn heup klikt (Snapping hip)
Rechter Heup staat scheef naar voren
*DUS niet omhoog of omlaag letterlijk scheef naar voren. ?
Dit probleem heb ik al 1,5 jaar en het gaat niet weg ?

Ik heb al een echo laten maken maar daar vonden ze niks op. Toen doorverwezen naar Eén röntgenfoto daar kwamen ze ook op niks uit . Dit is een paar dagen geleden gedaan.

Dus weet iemand waar die schreven heup vandaan komt. Want op het internet zie ik vooral signalen over de heup verschillen in verticaal gebruik dus verschil in hoogtes en laagstes. Niet in horizontale lengte?

Re: Pijn lagerug heup been

#13
Hoi hoi,

Scheve gewrichten of verkeerd staande gewrichten is meetal een fabeltje. Het kan zijn dat je gewricht niet goed beweegt en daardoor in een geforceerde stand blijft staan, maar dit komt niet door de bouw van de gewrichten. Maar door spier/pezen/ bindweefsel eromheen.

Een snapping hip komt veel voor en is in 9 van de 10 gevallen een disbalans tussen de spiergroepen van de buik/ rug/ bekken/ heup/ bil

Zeker als er op foto's of iets dergelijks niets gevonden wordt.
cron