Onverklaarbare neurologische klachten

#1
Hallo,

3 jaar geleden heb ik voor het eerst klachten gekregen. Ik zag plots zwarte vlekken. Dit trok weg. Naar mate de tijd vorderde had ik dit vaker en kreeg ik er andere klachten bij. Ik ben naar de huisarts gegaan die me heeft doorverwezen naar een neuroloog. Mri scan werd gemaakt, geen bijzonderheden. Hij schreef medicatie voor, voor migraine. Ik heb verschillende soorten medicatie gehad, allemaal opgehoogd tot de maximale dosis maar het mocht niet baten. Hij dacht dat het misschien te maken had met een oogafwijking, hier vervolgens onderzoek naar gedaan maar ook dit toonde geen bijzonderheden. De oogarts zei me dat de klachten haar bekend voor kwamen bij de ziekte van Lyme. De bloedtest Lyme bleek positief. Echter de lumbaalpunctie die volgde wees niets uit, waardoor de neuroloog zei dat het geen Lyme was. Ik heb onlangs hulp gezocht in het alternatieve circuit omdat ik ten einde raad ben. Is er iemand met soortgelijke klachten of iemand die een idee heeft wat het zou kunnen zijn?

De klachten op een rijtje
- de klachten ontstaan voornamelijk wanneer het erg licht (zonnig) is buiten. Dan komen de zwarte vlekken
- Vervolgens krijg ik vaak tintelingen / doof gevoel in vingers, voeten of gezicht
- Ik heb dan krachtverlies en laat vaak iets vallen
- Mijn benen en handen gaan trillen en af en toe schokt mijn lichaam
- Op zomerse dagen komt het voor dat ik de hele dag vlekken zie
- Deze klachten zorgen ervoor dat ik erg moe word


-b12 is geprikt, bleek tekort maar is inmiddels hersteld. Geen verandering in klachten.
- daarbij heb ik regelmatig blaasproblemen, spierpijn en hartkloppingen. Ik weet niet of deze klachten met elkaar samenhangen.

Alvast bedankt!!

Re: Onverklaarbare neurologische klachten

#2
Beste Lisa,

Dit klinkt wel heftig. Toen ik jou verhaal las, moest ik meteen aan MS denken. (Ik vind het vervelend om dit op deze manier te zeggen) Dit is een heftige diagnose, dus wil zeker niet zeggen dat dit bij jou van toepassing is. Gezien je bij een neuroloog onder behandeling bent ga ik er ook vanuit dat hij hier naar gekeken heeft.

Wat is jou leeftijd? En is hier naar gekeken?

Hopelijk ben je niet te erg geschrokken, en is het al uitgesloten. Maar anders is het misschien raadzaam dit nader te bespreken met de huisarts/ neuroloog.

Succes met het uitzoeken.

Re: Onverklaarbare neurologische klachten

#4
Dit bericht is al van een tijdje terug zie ik, maar ik vraag me af of je al een antwoord hebt gekregen over je klachten. Ik ervaar inmiddels al 5 jaar dezelfde klachten, ze willen bij mij alleen geen verder onderzoek doen. Scan van hersenen was goed 5 jaar geleden en in het VU ziekenhuis vonden ze verder onderzoek niet nodig en werd ik doorverwezen naar een psycholoog. Ik zou graag willen weten wat ze bij jou hebben geconstateerd.
Groetjes Ramona

Re: Onverklaarbare neurologische klachten

#6
Goedemorgen ik heb een vraagje een paar weken geleden werd ik heel duizelig zag alles zwart.ik dacht kop op even frisse neus halen dus naar buiten. Daar liep ik schijnbaar als iemand die dronken was. Nou drink ik heb druppel. Er waren mensen langs gereden en die kwamen weer terug. Omdat ze zagen dat er iets niet goed was. 112 gebeld 3 dagen op de afdeling neurologie gelegen. Vaatonderzoek mri ct alles was goed. Maar nu zijn we 7 weken verder nog steeds duizelig en moet me dan gewoon vasthouden en het zweet breekt me dan ook uit. Moet zeggen dat ik ook paniekaanvallen heb. Nu wil de huisarts niks meer doen , ben ook kno geweest was ook goed. Neuroloog wil niet zeggen wat de dingen beteken die op de brief naar de arts staan en de huisarts zegt leer er maar mee leven. Ik wil graag weten of iemand weet wat weefselverlies aan de bovenste convexiteit betekent en ook staat er bij actieve diagnose celebraal infarct lijkt me niet goed. Maar niemand wil me verder helpen ben radeloos durf bijna niks meer door die duizeligheid

Re: Onverklaarbare neurologische klachten

#7
Dag Patricia,

Vervelend om te horen dat je nog steeds last van duizeligheid hebt en eigenlijk niet weet waar het vandaan komt. Ik kan de diagnose die op de brief van de neuroloog staat wel (grotendeels) voor je vertalen.

Convexiteit=bolling
Cerebraal infarct= net als een hartinfarct maar dan van de hersenen. Er is dus (tijdelijk) een verminderde doorbloeding geweest van de hersenen.

Dus zoals ik het lees lijkt er sprake te zijn van weefselverlies van de hersenen waardoor de normale bolling (zie afbeelding) aan de bovenkant van de hersenen is afgenomen. Waarschijnlijk komt dit dan door een doorbloedingsstoornis van de hersenen. Hier zou de duizeligheid ook mee verklaard kunnen worden.

Vreemd dat de doktoren je hier niet verder over willen voorlichten. Ook al moet je er misschien mee leren leven, je hebt nog steeds het recht om te weten waarmee je dan moet leren leven.
Afbeelding

Re: Onverklaarbare neurologische klachten

#8
Beste lotgenoten,Ik heb sinds ca. 8 jaar poly neuropathie en gebruik hiervoor 2 x 100 mg Pregabaline per dag. Helaas zonder succes. De pijn wordt steeds erger en zit nu al tot ca 10 cm onder mijn knieën. Ze weten niet wat de oorzaak is. Ik heb nu een vraag heeft iemand van U in het verleden shockwave therapie gehad i.v.m. hielsporen. Ik zou graag willen weten of dit de oorzaak van polyneuropathie kan zijn ! Ik heb destijds zeker 15 zeer pijnlijke behandelingen gehad !! Liefs Antonia