Onverklaarbare neurologische klachten

#1
Hallo,

3 jaar geleden heb ik voor het eerst klachten gekregen. Ik zag plots zwarte vlekken. Dit trok weg. Naar mate de tijd vorderde had ik dit vaker en kreeg ik er andere klachten bij. Ik ben naar de huisarts gegaan die me heeft doorverwezen naar een neuroloog. Mri scan werd gemaakt, geen bijzonderheden. Hij schreef medicatie voor, voor migraine. Ik heb verschillende soorten medicatie gehad, allemaal opgehoogd tot de maximale dosis maar het mocht niet baten. Hij dacht dat het misschien te maken had met een oogafwijking, hier vervolgens onderzoek naar gedaan maar ook dit toonde geen bijzonderheden. De oogarts zei me dat de klachten haar bekend voor kwamen bij de ziekte van Lyme. De bloedtest Lyme bleek positief. Echter de lumbaalpunctie die volgde wees niets uit, waardoor de neuroloog zei dat het geen Lyme was. Ik heb onlangs hulp gezocht in het alternatieve circuit omdat ik ten einde raad ben. Is er iemand met soortgelijke klachten of iemand die een idee heeft wat het zou kunnen zijn?

De klachten op een rijtje
- de klachten ontstaan voornamelijk wanneer het erg licht (zonnig) is buiten. Dan komen de zwarte vlekken
- Vervolgens krijg ik vaak tintelingen / doof gevoel in vingers, voeten of gezicht
- Ik heb dan krachtverlies en laat vaak iets vallen
- Mijn benen en handen gaan trillen en af en toe schokt mijn lichaam
- Op zomerse dagen komt het voor dat ik de hele dag vlekken zie
- Deze klachten zorgen ervoor dat ik erg moe word


-b12 is geprikt, bleek tekort maar is inmiddels hersteld. Geen verandering in klachten.
- daarbij heb ik regelmatig blaasproblemen, spierpijn en hartkloppingen. Ik weet niet of deze klachten met elkaar samenhangen.

Alvast bedankt!!

Re: Onverklaarbare neurologische klachten

#2
Beste Lisa,