Re: Tendinitus

#2
Bij mij heeft shockwave icm met fysiotherapie goed geholpen bij een chronische peesprobleem. Denk dat het belangrijkste is bij jou te achterhalen hoe dit is ontstaan, zodat je niet alleen het symptoom gaat bestrijden. Succes

Re: Tendinitus

#4
Dan heb ik er zeker ervaring mee! Helaas! Hier ook een enkelblessure die een hoop gedoe verder heeft gegeven in de rest van lijf. Ik weet niet wat er precies bij jou gebeurd is, maar ik ben met een redelijke vaart, lopend, in een gat gestapt (in de bak op een manege). Flink gevallen en 2 enkelbanden afgescheurd. Maar kreeg ook het moment van weer lopen etc, last van klachten, als eerste idd de heup. Je loopt evt verkeerd, maar een val, verstapping, knal naar een kant kan wat met je bekken doen. Is deze nagekeken? Zou dit evt laten controleren door je fysio , dan kan je een hoop gedoe voorkomen. Bij mij was de last in de heup eigenlijk weer vanuit het bekken/SI gewricht dus. Succes met je herstel verder!

Re: Tendinitus

#5
Bedankt voor je antwoord.
Ik had de laatste tree van de trap gemist waardoor ik omkwinkelde en mn enkelbanden scheurde.....
Had ind beenlengteverschil , dat is recht gezet en heupgebied is nu ingetapet.
Eerst werd gedacht aan n slijmbeursontsteking , 2 injecties gehad die niet echt hielpen .
N andere therapeut gezocht en die kwam op de tendinitus.
Nu met hem verder....🙏

Re: Tendinitus

#6
Ook hier heup en bekken klachten na een enkelblessure.
Maar dan niet de kant van de geblesseerde enkel,maar door overbelasting van het goede been. Door raar lopen en scheef staan om de enkel te ontlasten.
Mijn fysio zegt ook dat dat heel veel voorkomt, hij raadt mij aan om als ik langer moet staan of lopen, twee krukken te gebruiken. Ookal mag ik van de orthopeed met één. Met twee sta en loop je rechter waardoor je minder scheefheid in je heup,bekken en onderrug krijgt.

Groetjes Elise

Re: Tendinitus

#7
Hoi elise..
Dat zal t bij mij ook zijn..
Fotos en echo geven geen ontsteking van slijmbeurs en /of pees aan..
Ik had links de enkelblessure en nu rechts heup klachten dus ja..
Had t wel verwacht ben al lang bekend met rug / heup klachten , die had ik onder controle, maar deze keer doet de heup echt pijn.
Loop je nu met krukken voor de rug / heupklachten ??

Gr marianne

Re: Tendinitus

#8
Hoi Marianne ,
Na een operatie aan mijn enkel loop ik nog met 1 kruk ivm die enkel. Maar mijn fysio raadde aan om bij langer staan of lopen weer 2 te gebruiken,omdat dat minder belastend is voor bekken,heup en rug.
Ik ben ook bekend met rugklachten en "raar " lopen zonder krukken of scheef lopen met eentje omdat mijn enkel niet goed wil, vindt mijn rug echt niet leuk.

Groetjes Elise
cron