Lichamelijke klachten zonder aanleiding?

#1
Goedendag! Ik vroeg mij af of iemand enig idee heeft waar dit aan kan liggen.

Mijn lichaam bedenk elke dag weer een andere klacht.

Soms is dit gewoon heel kort. En soms loop ik 2 uur mank zonder echt een reden te hebben?
Zo heb ik elke dag weer wat anders en word ik gezien als een aansteller. Opzich is het niet iets wat mij vreselijk in de weg zit, meestal. Maar wel iets waar ik benieuwd naar ben waar dit nu echt vandaan komt? Ik heb dit echt al zeker een flink aantal jaar..

Het kan dus echt gaan naar een vinger die pijn doet, naar mijn knie die pijn doet, of dus dat ik gewoon zoveel pijn heb dat ik niet fatsoenlijk kan lopen. Of dat mijn polsen ineens denken van vandaag ben je even beperkt met je polsen en kan ik ze niet ver naar achter bewegen. Elke dag verzint mijn lichaam wel weer iets..

Het heeft dus eigenlijk nooit een echte oorzaak als in de vorige dag iets gedaan ect. Of een spier verrekt. Dit is het tot nu toe nooit eigenlijk..

Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee?

Of heeft iemand enig idee waar dit nu aan ligt?

Re: Lichamelijke klachten zonder aanleiding?

#2
Hoi,

Wat vervelend, mijne erste gedachte is bij dit soort vage klacthen, of je al bij een reumatoloog bent geweest? Pijnen die door het hele lichaam zitten hebben een bredere oorzaak. Dan kun je al snel denken aan reumatische problematiek. Die zitten door het hele lichaam.

Daarnaast natuurlijk het algemeen bekende gezondheidsprofiel;
- stress niveau niet te hoog
- eet gezond
- sport/ beweeg je genoeg
- slaap je goed


Succes