Brandende pijn enkel na wandeling

#1
Na een wandeling heb ik last van een brandende pijn aan mijn enkel (binnenkant). De stekende brandende pijn blijft de avond en dag erna aanhouden en dooft langzaam de dagen erna uit. Geen last meer tot de volgende wandeling zich aandient. Het gebied rondom de enkel is dan ook heel gevoelig. Het is behoorlijk pijnlijk. Het is een brandend gevoel, anders kan ik het niet uitleggen.

Herkent iemand dit en wat de oorzaak kan zijn? Ik ben heel vaak door mijn enkel gegaan en heb een vermoeden dat het daar mee te maken kan hebben.

Ik hoor het graag, het weer houdt mij er weleens van te gaan wandelen.

Re: Brandende pijn enkel na wandeling

#2
Hoi,

Ik zou er om te beginnen mee naar een fysiotherapeut gaan.
Die kan de enkel testen qua stabiliteit en je aan de hand daarvan verder adviseren.
Zelf heb ik een chronische peesontsteking aan de binnenkant van mijn enkel door instabiliteit en ben pas geopereerd aan mijn enkelbanden ( complete verhaal is hier in mijn eigen topic te lezen) omdat de instabiliteitvan mijn enkel dusdanig was dat die pees steeds op rek stond.
Als je enkel iedere keer opspeelt na een lange wandeling, zou je kunnen overleggen of een goede brace of tapen een oplossing zou kunnen zijn.
Dan voorkom je chronische klachten en ook dat je straks in je dagelijks leven constant pijn gaat hebben.

Groetjes Elise
cron