Rare tintelingen in mijn lichaam

#1
Dag beste mensen,
Ik heb nog nooit eerder op een forum geschreven maar ik weet geen raad meer.
Ik ben 17 jaar en heb al de laaste paar weken uit het niets, rare tintelingen (een beetje zoals wanneer u met uw elleboog op een tafel stoot) doorheen mijn hele lichaam. Het begon bij men hoofd, dan door naar men armen en vingers en vandaag begon het door men hele lichaam te gaan. Ik ben naar de dokter gegaan en hij vertelde me dat het door een te lage bloeddruk kon zijn. We volgenden zijn tips op maar een week later toch besloten om een bloedafname te doen. Vandaag resultaat gehad; "u hebt vitamine D te kort maar dat heeft niets met uw symptomen te maken". Hij vertelde niet wat ik nu zou kunnen doen, daarom kom ik naar hier.
Het belemmert mijn dagelijks leven heel erg. Ik heb het zelfs als ik gewoon rustig zit of lig in bed, soms gaat het gepaart met een misselijk gevoel maar GEEN andere klachten zoals pijn.

Alvast bedankt voor de hulp 🥺

Re: Rare tintelingen in mijn lichaam

#2
Hoi Leyla,

Ik begrijp je ongerustheid. Hopelijk herkent iemand zich in jou klachten. Ik als fysiotherapeut kan deze klachten niet plaatsen en kan je daarom niet verder helpen. Ik kan je alleen adviseren om naar de huisarts te gaan. Als je denkt dat het aan voeding of vitamine etc ligt, kun je ook nog een orthomoleculair therapeut overwegen.

Hopelijk krijg je hier nog beter advies,

Succes

Re: Rare tintelingen in mijn lichaam

#3
Dag Leyla,

Ik herken wel enkele gelijkaardige symptomen bij mezelf.
Ik loop nu ook al een 6-tal maanden ongeveer met het gevoel dat er tintelingen doorheen m’n bovenlichaam gaan.

Vaak merk ik dit het meeste op wanneer ik in rustmodus ben. Een soort van trillend gevoel dat soms enkele uren kan aanhouden en dan weer opeens weg is.

Reeds naar cardioloog geweest, alsook bloedonderzoek laten doen maar die hebben niks vreemd aangetoond.

Bloedwaarden en hart zijn top in orde, enkel wat vitamine B12 tekort. Hier ben ik nu sinds een maand een pilletje per dag voor aan het nemen.

De dokter gaf ook aan dat stress de oorzaak kan zijn. Van nature ben ik een onrustig/stressvol persoon en dat dit nu effect zou kunnen hebben op men lichaam..

Ik denk er dus over na om toch maar eens met een psycholoog te gaan praten. Wie weet helpt dit..

Re: Rare tintelingen in mijn lichaam

#4
Ik loop al maanden met zo’n naar tintelingen in mijn lichaam gevoel vanaf half 5 in de ochtend. Ik ben radeloos en het belemmerd mijn leven enorm. Heb veel testen gedaan. En er is niets te vinden. Opzicht ben ik blij om. Maar ik zit met de tintelingen en naar sensatie gevoel. Ook dat mijn ribbenkast kast samentrekt. Wie heeft ervaring met dit.
Ondertussen ben ik op een site terecht gekomen.
Vitaminenb12tekort. Daar heb ik veel succes verhalen gelezen dat ik dacht zou dit mij ook kunnen helpen. Ik heb contact opgenomen en meeteen een standaard pakket besteld. Ik ben begonnen op 22 februari 2023. Na 6 a 14 weken kan verbetering x zo ien. Wie heeft ervaring met naar tintelingen en hoe zijn jullie vanaf gekomen. Ik zie het niet meer zitten.
Gr Sylvia

Re: Rare tintelingen in mijn lichaam

#5
Ik loop al maanden met zo’n naar tintelingen in mijn lichaam gevoel vanaf half 5 in de ochtend. Ik ben radeloos en het belemmerd mijn leven enorm. Heb veel testen gedaan. En er is niets te vinden. Opzicht ben ik blij om. Maar ik zit met de tintelingen en naar sensatie gevoel. Ook dat mijn ribbenkast kast samentrekt. Wie heeft ervaring met dit.
Ondertussen ben ik op een site terecht gekomen.
Vitaminenb12tekort. Daar heb ik veel succes verhalen gelezen dat ik dacht zou dit mij ook kunnen helpen. Ik heb contact opgenomen en meeteen een standaard pakket besteld. Ik ben begonnen op 22 februari 2023. Na 6 a 14 weken kan verbetering zien. Wie heeft ervaring met naar tintelingen en hoe zijn jullie vanaf gekomen. Ik zie het niet meer zitten.
Gr Sylvia

Re: Rare tintelingen in mijn lichaam

#6
Viva schreef:
25 feb 2023, 09:38
Ik loop al maanden met zo’n naar tintelingen in mijn lichaam gevoel vanaf half 5 in de ochtend. Ik ben radeloos en het belemmerd mijn leven enorm. Heb veel testen gedaan. En er is niets te vinden. Opzicht ben ik blij om. Maar ik zit met de tintelingen en naar sensatie gevoel. Ook dat mijn ribbenkast kast samentrekt. Wie heeft ervaring met dit.
Ondertussen ben ik op een site terecht gekomen.
Vitaminenb12tekort. Daar heb ik veel succes verhalen gelezen dat ik dacht zou dit mij ook kunnen helpen. Ik heb contact opgenomen en meeteen een standaard pakket besteld. Ik ben begonnen op 22 februari 2023. Na 6 a 14 weken kan verbetering zien. Wie heeft ervaring met naar tintelingen en hoe zijn jullie vanaf gekomen. Ik zie het niet meer zitten.
Gr Sylvia
Sylvia, ik herken je probleem heb er al meer dan 'n jaar last van. Ik heb tintelingen in mijn hele lichaam, niet meer elke dag maar toch vrij regelmatig. Ik heb corona gehad en daardoor last van tintelingen.
Ik ken de succes verhalen van B12 maar ik weet ook dat een verhoogd B12 vervelende gevolgen kan hebben, dus laat eerst bloedprikken voordat je (doorgaat) met innemen. Van een verhoogd B6 kan je overigens ook last van tintelingen krijgen.